Kroegspelletjes?

a6422beef91
Vroeger, in mijn dienst tijd heb ik vele kroegspelletjes gespeeld aan de bar.
De meeste van die spelletjes kan ik me niet eens meer herinneren maar het
ging meestal met dobbelstenen, kaarten en borrelglaasjes. Bovenstaande
variant is nieuw voor mij maar ik wil wel meedoen. Mijn favoriete spel was
wel kaartje blazen. Dan werd er een pak kaarten op een vol glas sterke drank
gelegd en moest ieder om de beurt minimaal 1 kaart wegblazen, en degene
die de laatste kaart eraf blies moest het opdrinken…Na een aantal borrels
wordt dat dus steeds lastiger, maar lachen is gegarandeerd!


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2007-2008, Mijn plaatjes. Bookmark de permalink .

0 reacties op Kroegspelletjes?

  1. Karel zegt:

    Volgens mij heb ik kaartjeblazen in dienst ook gedaan, maar wat deze dames doe, ik heb geen idee!

  2. Anoniem zegt:

    heyyyyyyyyyyy jager is dat glas blazen of zo leuk speletje

  3. Frans zegt:

    zo te zien hebben die dames nergens last van ik had al plat op de grond gelegen na twee glazen;P

  4. jager zegt:

    @frans; oww, echt….Nou ik had het wel langer vol gehouden;)

  5. travel zegt:

    Wat vind de sint hiervan…

  6. jager zegt:

    @Travel; hmmm, da’s een goede vraag maar hij is pas woensdag jarig gelukkig πŸ˜‰

  7. Renesmurf zegt:

    haha, daarom hou ik niet van kroegen!
    Ik hou niet van drank, en zonder drank is dat niet zo leuk:P

  8. jager zegt:

    @rene; het is wat je er zelf van maakt en ook zonder drank zijn deze dames best leuk πŸ˜‰

  9. Martin zegt:

    Hahaa nee dit heb ik nog nooit gedaan maar bedankt voor de tip..;-)

  10. ilse zegt:

    haha ik denk dat menig man wel aan dat spelletje mee wil doen
    wij deden voornamelijk mexicaantje (met 2 dobbelstenen maar dat ken je vast wel)

  11. Pleeboy zegt:

    in seedorf flipperden we altijd om een rondje
    op den duur was het een prestatie als je al achter die kast bleef staan:-)

  12. oma zegt:

    Ha Jager,

    In jouw tijd waren er nog niet zoveel vrouwen in het leger. oma

  13. Ben Stulen zegt:

    Ik wil wel aan het spelletje meedoen met de fles……

  14. Madbello zegt:

    Gelukkig hebben ze mijn afgekeurd, dus ik dat allemaal niet mee gekregen.

  15. Redstar zegt:

    Kaartje blazen deden wij vroeger ook jah πŸ™‚

  16. Liesbeth zegt:

    ik heb wat afgekaart vroeger, meestal rummi, poker en yatzee ook veel gedaan

  17. Patrick zegt:

    Zonder een spelletje krijg ik het ook wel op

  18. Marcel zegt:

    Dit spelletje heet zeker “flessen pijpen”. Vocht in de mond is verzekerd!

  19. Pasula zegt:

    Ik ken dit wel, deden wij ook een paar jaar geleden πŸ˜‰

Geef een reactie

