MS Word Skriuwboerd

e306d2269d[1]

Eerst dacht ik dat het een verlate 1 april grap was maar men blijkt toch serieus aan het werk te zijn om een Fries office pakket op de markt te brengen. Ik had het al ergens gelezen bij Webwereld maar nam het niet direct serieus en vergat het al snel weer.
Nu staat het echter ook al in de Metro en in de AD heeft het gestaan en vraag ik mij serieus af hoeveel mensen in Friesland geen Nederlands kunnen lezen en dus al jaren zonder een tekstverwerker(Skriuwboerd) of spreadsheet(Rekkenboerd) software (Sxc3xaaft guod) hebben moeten werken.
Ik ben Fries en kan het meeste Fries wel lezen maar ik blijf het een beetje raar vinden dat er voor hoogstens zo’n 20 tot 50.000 Friese taal neuroten ruim 2 jaar werk wordt gestoken om een heel office pakket om te zetten in Frysk …release in 2010….op 1 april?
Cursief(Skeanprinte) is Fries. Opslaan(Bewarje) of annuleren(xc3x94fbrekke)?


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2007-2008, Mijn mening. Bookmark de permalink .

13 reacties op MS Word Skriuwboerd

  1. Redstar zegt:

    Wat nou intergratie ? 🙂

  2. jager zegt:

    @Redstar; Wie zegt dat ik nu een geintegreerde Fries in Limburg ben dan?

  3. Jenny zegt:

    ahahaha….ik denk toch een 1 april grap!

  4. Martin zegt:

    Lijkt mij tikkie overdreven..ugh.

  5. itsmylive zegt:

    ik denk eerlijk gezegt niet dat ze daar zoveel werk in gaan steken voor een handje vol mensen dus denk dat het toch echt een grap is we zullen zien fijne avond liefs julia

  6. oma zegt:

    Ha jager,

    voor jou geen Friese geheimen!
    Maar ja is het rendabel, alle Friesen gaan nu wel over op MS Word Skriuwboerd. oma

  7. Pasula zegt:

    Sommige dingen worden wel erg doorgevoerd. Ik doe het meeste in het engels. Als iedereen dat nu zou doen zou het een stuk makkelijker werken. Ik vind de energie die er hier in gestopt wordt…ach nou ja, als ze maar bezig zijn, lekker crea. 😉

  8. jager zegt:

    @All; op het ogenblik heb ik wat plaatjes problemen, dus een update volgt als dit is opgelost…

  9. Karel zegt:

    Nou ik zie de plaatjes nu weer en ook die Friese rare teksten, hahaha

  10. Yvon zegt:

    Oant Moarn Jager enne sjen is voor de avond, overigens tussen jouw en mij: ik haat Piet..!!
    Vraag me niet waarom whahaha skriuwboerd nou vraag ik je, das toch geen taal Man 😀

    Fijn weekend en jij in het fries oke

  11. Patrick zegt:

    Wha wha leuk nu nog eentje op zijn Brabants 😀

  12. Lodewijk zegt:

    Dan zal het officepakket voor “plat Haags” ook binnenkort wel volgen.

  13. Janneman zegt:

    ik haw him bestelle. Moarn komt er oan as it goed is.

Geef een reactie

