Drie maanden rookvrij.

6057ed950b[1]

Het is nu precies 3 maanden geleden dat ik voor de laatste dag heb gerookt. Nu weer eens moment om erop terug te kijken want ik ga er pas over 9 maanden nog eens wat over schrijven. De eerste week was misschien achteraf gezien wel de moeilijkste maar als dat alles is snap ik nu echt niet waarom ik 20 jaar een excuus heb gebruikt om door te roken..

Ik voel me er nu in ieder geval kiplekker bij. De behoefte is totaal verdwenen en ik blijf zitten met zeeen van tijd. Mijn conditie is beter geworden ik ben niet aangekomen door te gaan sporten en ook fruit is lekkerder gaan smaken. Ik eet voor het eerst sinds mijn 12e weer een ontbijt.

De nadelen? Tja, ik blijf langer achtereen achter de pc zitten en dat kan tot RSI leiden maar ik probeer toch regelmatig een rondje te wandelen met mijn collega.
Verder gaat rook echt stinken als je gestopt bent en ik voel me verstoten door mijn rokende gezinsleden maar ook dat overleven we wel weer…
Overigens lees ik net dat stoppen met roken ook dodelijk kan zijn…
Morgen weer een vervolg van de Roving Sands serie!


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2007-2008, Mijn persoonlijke info. Bookmark de permalink .

15 reacties op Drie maanden rookvrij.

  1. Karel zegt:

    Super Jagerrrrr! Ik moet er ook maar eens mee kappen!

  2. cathleen zegt:

    Mijn complimenten hoor.
    Begreep ik dat je vriendin of vrouw wel nog rookt?
    NX van aantrekken hoor.
    Is alleen maar goed, moet je kijken hoe je je nu voelt.
    Prober wat meer te wandelen tussendoor.
    Gaat je wel lukken die andere maanden hoor.
    Toppie.
    Groetjes Cathleen.

  3. ha .. dat heb je goed onder woorden gebracht!
    ik ben 15 jaar geleden gestopt!

  4. oma zegt:

    Ha Jager,

    Je gaat goed met het niet roken, de moeilijkste tijd is voorbij.
    Als je weer gaat roken moet je natuurlijk mee met piet in de zak 😉 oma

  5. jager zegt:

    @karel&cath; thanks ik gaat door!
    @linda; knap!
    @oma; de link is aangepast en ik blijf stoppen!

  6. tine zegt:

    super hoor, 3 maanden rookvrij.. nu volhouden!
    fijn weekend’
    liefs, tine

  7. Redstar zegt:

    Ik ben nog een maand van mijn twaalf maanden vandaan. Ja, ik ben net d drie kilo aangekomen, maar dat is door het meer gaan sporten blijkt nu achteraf 😀 Jij red het ook wel jager

  8. collega zegt:

    Jaja Jagertje, ik rook ook al bijna 7 jaar niet meer. Als in niet xc3xa9xc3xa9n sigaret gerookt in al die jaren. Telkens het roken van de eerste sigaret uitgesteld en uiteindelijk afgesteld. Zowat een maand geleden de moedproef gedaan. Sigaret genomen en een hijsje genomen. Maar meneer en mevrouw wat smaakt dat vies. Wel een half uur lopen spuugen om die binnenbrandsmaak kwijt te raken. Ik heb dus de eerste sigaret gerookt al was het maar xc3xa9xc3xa9n hijs, en dat hoeft NOOIT meer. Bah vies aahrg.
    Vroeger toen ik nog rookte toen vond ik het pas lekker, zo’n sigaret. Advies stop maar gewoon. De voordelen zijn vele malen groter dan de nadelen…. nadelen roken bedoel ik.

  9. Renesmurf zegt:

    Nou, dat is heel erg positief!
    Misschien is er nog wel een verstokte roker die net deze steun in de rug nodig heeft.

  10. ilse zegt:

    ik heb nooit gerookt
    maar gatver wat vind ik het ongezellig als we in de kroeg zitten en 3/4 van de bezoekers staan buiten met elkaar te roken
    af en toe loop ik wel mee, met mooi weer was dat ook niet erg
    maar met dit weer ga ik echt niet elke keer mee naar buiten
    ongezellig hoor, als je niet rookt

  11. *Poppie* zegt:

    Hallo Jager.

    Echt super van je hoor dat je bent gestopt.
    Weet ook niet waarom een mens rookt want het is ook vies .
    Rook zelf nog steeds maar als ik hier zo lees dat het allemaal mee valt ,dan ga ik er toch is goed over na denken *SMILE*
    Tuurlijk heb je je minderen momenten maar dat is niet anders en dan moet je sterkt zijn.
    Nou en dat ben jij.

    Wens je een fijn weekend
    Liefs poppie.

  12. jager zegt:

    @Ilse; wil jij nou echt die rokers weer terug in de kroeg en restaurant?
    @Poppie; Gewoon overtuigd zijn van je kunnen en willen stoppen, meer is er eigenlijk niet aan!

  13. pleeboy zegt:

    je begint net Redstar te lijken met zo anti rooklog:-)
    ik rook juist het meeste achter de pc, dus als ik er eens niet meer ben dan weet je
    het;-)

  14. jager zegt:

    @Pleeboy. dat valt wel mee hoor, ik schrijf er pas weer over als er ook weer wat te melden is, hehehe. Ik hoop toch niet dat je stopt, dat hebben er al zoveel gedaan, met bloggen bedoel ik dan!

  15. //adbello zegt:

    HA HA op die manier kan je ook iemand laten stoppen met roken, al dan niet dodelijk. Mijn lichaam heeft geen behoefte er naar maar ik mis het wel, vooral op vrijdag bij
    het bier. Laatst had ik bijna een achtmerrie dat ik weer ging roken.

Geef een reactie

