Roving Sands '95 deel 5 "Shooting day"

Deel 5 van de serie over de oefening "roving sands" in Amerika in het jaar
1995 die ik heb meegemaakt tijdens mijn diensttijd. Luchtafweer oefening.
Dan breekt de dag aan waarvoor je dan die jaren hebt getraind, het daad-
werkelijk afschieten van een Hawk en Patriot raket. Het was een heel
gedoe voor de mannen, gelukkig hadden wij van verbindingen relatief weinig
ermee van doen maar natuurlijk moest de comunicatie goed zijn. Het was
eigenlijk een groot geoefend toneelstuk en die raket was met een paar
seconden aan de horizon vertrokken en dan een klein pluimpje rook bij het
raken van het doel. We hadden getroffen, Joepie! Meer onder lees meer...
Onderstaande foto voorzien van Ennio Morricone muziek "once upon a time
in the west"
en ik voel me weer een beetje terug in de woestijn….

Het afschieten van een Hawk raket, dat wat er overblijft is stof en rook…

Meer foto’s van de lancering van Patriot en Hawk vanonder de camouflage
netten genomen want dat waren de regels!….Klik lees meer.


Hieronder een aantal foto’s van het lanceren van een  Hawk en Patriot raket
op de white sands Missle Range vlakbij Fort Bliss. ook werd er geschoten
door de stinger mannen en die schoten ook ’s avonds, helaas geen foto’s
daarvan maar het was wel erg spectaculair. Klik voor vergroting.

Jawel, hier gaat de Hawk van FP(fireplatoon) 6!

Hier gaat de Patriot van FP1, helaas was mijn camera niet voorzien van zoom
maar het zag er mooi uit zo’n straal rook…(bij pijltje of klik groter..)


Dit bericht werd geplaatst in Mijn diensttijd, Mijn Historie 2007-2008. Bookmark de permalink .

7 reacties op Roving Sands '95 deel 5 "Shooting day"

  1. Karel zegt:

    Wow, da’s wel een belevenis daar in amerika, maar dat je daar foto’s van mocht maken! Nu zou dat vast niet meer kunnen….?

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Nu snap ik je verzoekplaat, wel spectaculair om te zien.
    Die dingen hebben toch een groot bereik? oma

  3. //adbello zegt:

    Mooie fotos, maar klik op meer werkt niet en je ziet pas alle fotos als je reactie wil geven. Ligt het aan mijn ?

  4. Redstar zegt:

    Wow, wat een gave foto’s zijn dat joh..

  5. Renesmurf zegt:

    Ja, dat zijn erg mooie foto`s! Je hebt heel wat gezien!

  6. jager zegt:

    @Oma; ja zo’n 50 km geloof ik maar dat hang van de soort raket af.
    @Madbello; Volgens mij ligt dat aan jouw? šŸ™‚

  7. Liesbeth zegt:

    indrukwekkend zeg, ook de woestijn en het land zelf

Geef een reactie

