Roving Sands '95 deel 6 "De mesa woestijn"

Deel 6 van de serie over de oefening "roving sands" in Amerika in het jaar
1995 die ik heb meegemaakt tijdens mijn diensttijd. Luchtafweer oefening.
Na het schieten op de white sands missle range was er wederom een lange
rit te gaan naar een nieuw oefen terrein in de Mesa woestijn waar we nog
ongeveer anderhalve week hebben gestaan in the middle of no where.
We werden voorzien van water en eten door Chinook helikopters en we
we hebben welgeteld 1 helikopter gezien die de vijand was maar daarover
de volgende keer meer omdat dat ook in het nieuws is geweest.
Onderstaande foto voorzien van Dust in the wind van Kansas en ik waan me
weer in die Mesa woestijn. Zoveel stof dat je soms nauwelijks kon ademen.

Voor de tocht naar de oefenlokatie in de Mesa ziet alles er nog schoon uit….

Meer foto’s van de tocht naar de Mesa locatie onder lees meer. (klik groot)


Hieronder een aantal foto’s van de tocht naar de oefen locatie in de Mesa
woestijn. De tocht was lang warm en stoffig , het was echt afzien!
Onder nog een foto van de opgestelde Radar  tijdens de schiet dag.

Pauze in de woestijn en geen toilet, tankstation of mens te zien verder…
 
Het was achteraf gezien mooi en spectaculair maar op het moment was het
vaak erg zwaar. Klik op de fotoxc2xb4s voor vergroting.


Dit bericht werd geplaatst in Mijn diensttijd, Mijn Historie 2007-2008. Bookmark de permalink .

16 reacties op Roving Sands '95 deel 6 "De mesa woestijn"

  1. gave fotos
    bij dust in the wind, moet ik altijd ergens anders aan denken!

  2. jager zegt:

    @Linda; ow ja? Aan wat dan?

  3. Karel zegt:

    Wow, mooie foto’s vooral die staalblauwe luchten steeds!

  4. cathleen zegt:

    Mooie foto’s Jager
    Fijne zondag nog.
    Groetjes Cathleen.

  5. Martin zegt:

    Gaaf kerel..zo ver ben ik nog nooit geweest..jou diensttijd is wel erg bijzonder geweest.!!

  6. oma zegt:

    Ha Jager,

    Zie op de 4de foto van boven een verbindings voertuig, heeft mijn broer ook op gezeten in zijn diensttijd.
    Hij is net verder dan Duitsland geweest.
    Wel een beleving in de woestijn, maar verveling zal er ook wel geweest zijn.
    Dust in the wind is een pracht nummer.
    oma

  7. Liesbeth zegt:

    wel gaaf om te zien zo, maar ook meedogenloos,de woestijn je moet echt veel drinken

  8. pleeboy zegt:

    sommige dingen wil je nooit vergeten
    maar gezien de laatste foto moest je een eind lopen om te zeiken:-)

  9. Patrick zegt:

    Ik wil ook graag nog is naar Amerika

  10. Redstar zegt:

    Dat was dus zo gezegd een makkie met maar een vijandelijk helikopter 😀

  11. Renesmurf zegt:

    Je hebt daar zoveel geleerd, ter bescherming van ons land.
    Nutteloos eigenlijk.

  12. jager zegt:

    @Oma; dat lijkt me de cp, een verbindings auto is op de onderste foto helemaal rechts te zien, daar zat ik op 🙂
    @Pleeboy; kilometers en voor die dixies stonken daar!
    @Patrick vooral een keer doen, een pracht land!
    @Redstar; tja verveling sloeg snel toe, veel slangen gejaagd, hahah

  13. Pasula zegt:

    Heftig Jager. Mooi dat je dit met ons wilt delen. Ik moet er niet aan denken om in the middle of nowhere te zitten.

  14. cathleen zegt:

    Hallo Jager
    Fijne avond nog.
    Groetjes Cathleen.

  15. ilse zegt:

    best een heftige tijd geweest dus
    je hebt het over dat stof…
    jeroen had ook zoveel last van stof en zand in afghanistan
    wat hebben wij dan eigenlijk een prettig land om in te leven he?

  16. Liesbeth zegt:

    het zijn nu wel mooie herinneringen misschien, alhoewel oorlog nooit mooi kan zijn

Geef een reactie

