Roving Sands '95 deel 7 "De Hind"

Deel 7 van de serie over de oefening "roving sands" in Amerika in het jaar
1995 die ik heb meegemaakt tijdens mijn diensttijd. Luchtafweer oefening.
 We stonden al een week in de Mesa woestijn en hadden nog geen vliegtuig
gezien, behalve de bevoorrading via Chinooks. Toen hoorden we ineens dat
er een Hind helikopter naar ons onderweg was en natuurlijk was er voor de
oefening al op geschoten en was de helikopter officieel al neergehaald maar
hij kwam toch nog even overvliegen en zo maakten we een paar mooie foto’s
Later stond in de krant dat ons squadron was weggevaagd door de Hind,
nou mooi niet dus, onze firing crews hadden hun werk gedaan en het was
een bevestigde kill. Behalve voor de Telegraaf, die verdraaide het nieuws…

Gauw even een mooi plaatje maken vanaf het dak!

Meer foto’s van de Hind en de woestijn onder lees meer…(klik groot)


Hieronder een aantal foto’s van de oefenlokatie in de Mesa woestijn, alwaar
we ongeveer een week of hebben gestaan en zijn aangevallen door een Hind.
Onder een foto van onze gecamoufleerde SVE(Straal Verbindings Eenheid)
Heb ik hem niet mooi gecamoufleerd?

Op de uitkijk op het dak van onze bus.
 
Mijn collega Andre doet de was bij de SVE. Alles vol met zand…..


Dit bericht werd geplaatst in Mijn diensttijd, Mijn Historie 2007-2008. Bookmark de permalink .

10 reacties op Roving Sands '95 deel 7 "De Hind"

  1. Patrick zegt:

    Dat doet de telegraaf anders nooit 😀

  2. Karel zegt:

    Mooie foto’s weer! haha, kleine wasjes, grote wasjes!

  3. cathleen zegt:

    Leuk om dat te zien
    Dat was dus de was doen voo rnx
    Fijn weekend.
    Groetjes Cathleen.

  4. oma zegt:

    Ha Jager,

    Wat een beesten zijn dat de Chinooks.
    Je hebt wel spektakel gezien.
    Zand schuurt de maag en de was ook.oma

    ot. Jonge DJ, heeft voor zijn infanterietrui vandaag een naamlabel gekocht in de dump, de naam jager vond hij het meest passen.
    Hij zei net als die op de weblog, mooi hxc3xa9.

  5. jager zegt:

    @Oma; ik voel me vereerd, geweldig, echte jager 🙂

  6. Redstar zegt:

    Als antisoldaat vind ik het toch mooie foto’s Jager.. 🙂

  7. pleeboy zegt:

    dus eigenlijk ben je dood:-)
    wat zal jij nu een blijde mens zijn

  8. *Poppie* zegt:

    Wat gaaf zeg om te zien ,mooie foto`s zijn het .
    Tja de was gaat ook gewoon door he *KNIPOOG*

    Voor straks een fijne avond.
    Liefs uit het poppenhuisje

  9. Renesmurf zegt:

    heel wat gezien, en veel herinneringen er bij!

  10. jager zegt:

    @Pleeboy; volgens de telegraaf wel maar die lees ik ook niet meer!

Geef een reactie

