Roving Sands '95 deel 9 "Eindelijk vrij!"

Deel 9 van de serie over de oefening “roving sands” in Amerika in het jaar
1995 die ik heb meegemaakt tijdens mijn diensttijd. Luchtafweer oefening.
Dit is dan het laatste deel in deze serie over mijn tripje naar Amerika. Na
een kleine 3 weken oefening kregen we dan eindelijk nog een weekje of iets
langer vrij om een beetje te gaan rondreizen in dat machtig grote land
Amerika. Ieder ging zijn weg en wij hebben met zijn vieren een Buick
gehuurd en zijn richting Santa Fe gereden. De tocht voerde ons langs
enkele indianen reservaten en beroemde plekken waar Billy The Kid
zou hebben geleefd. In Albuquerque hebben we overnacht en via Rio Rancho
kwamen we in de mooie en oudste stad van de VS, “Santa Fe” en daar
hebben we een tweetal dagen rond getoerd waarna we weer terug moesten
richting El Paso om vandaar uit weer terug naar het vliegveld van Roswell
te vertrekken voor de uiteindelijke vlucht terug…
Onderstaande een foto van een kroeg bezoek in Santa Fe..

Eten in het altijd zonnige Santa Fe…Ik heb nog nooit zo grote steaks gezien!

Klik op lees meer voor nog wat foto’s van onze trip door zuid Amerika..


Hieronder nog een aantal foto’s van de trip naar Santa Fe.
Onderstaand onze Buick met Airco, hij reed in ieder geval prima!

Even naar huis telefoneren in het hotel, duur was dat wel!
xa0
Nog een foto vanuit de kroeg waar en aantal opvallende types zaten…

Achteraf gezien was het natuurlijk een fantastische trip. Het was soms afzien
door stof en hitte maar het is een ervaring die je natuurlijk nooit meer vergeet.
Er is nog veel meer beeld materiaal van ook een video band van allerlei
samengestelde momenten van iedereen met een filmcamera en dat waren
er nogal wat. Je kon zien waar iedereen de laatste week naar toe is geweest.
Sommigen hebben een binnenlandse vlucht genomen naar Las Vegas of New
Orleans en weer anderen zijn helemaal niet weggeweest en hebben gefeest
in el paso of zijn zelfs over de grens naar Mexico gegaan, maar dat was wel
op eigen risico. Soms bekijk ik die band nog wel eens en dan komen de
herinneringen weer boven, evenals nu in deze serie. Het was me een waar
genoegen maar ik deed het toch voornamelijk voor mezelf.
Volgende oefeningsverslag zal zijn uit Noorwegen, rond Trondheim, in 1998!


Dit bericht werd geplaatst in Mijn diensttijd, Mijn Historie 2007-2008. Bookmark de permalink .

15 reacties op Roving Sands '95 deel 9 "Eindelijk vrij!"

  1. Red zegt:

    Een geweldige trip lijkt mij. Ik ben in Albuquerque geweest, en vond dat fantastisch.

  2. Patrick zegt:

    Opvallende types wha wha die kunnen wel tegen een stootje, Fijne avond

  3. oma zegt:

    Ha Jager,

    Zeker een belevenis waar je nog met veel genoegen naar terug kunt kijken.
    Je diens periode was toch ook wel interessant. oma

  4. Poppie zegt:

    Airco had je wel nodig zo aan de foto`s te zien .
    Wel een leuke belevenis zo tripje .

    Wens je een fijne zondag.
    Liefs poppie

  5. Lady Troy zegt:

    Hoi Jager,
    Natuurlijk maak je de logjes voor jezelf,
    mooier kan het nauwelijks gedaan en gelijk zo mooi te zien ook!

    Maar voor je meelezende kijkende schrijvende fans…
    is het ook een leuke serie!

    Bedank voor je feliciatie.
    Heb een fijne…lange uitslaap Zondag!
    Knf. van LT

  6. Renesmurf zegt:

    Ja, ik vond het een mooie reis om te volgen.
    Dat smaakt zeker naar meer!

    Trontheim ben ik ook al eens geweest, Amerika nog nooit.
    Leuk, zo`n week voor jezelf.

  7. Liesbeth zegt:

    Dat moet echt kicken zijn gewest dat weekje en dan zo rijden door het prachtige Amerika, echt en avontuur, ook in Santa Fe geweest..misschien was het echt zo’n cowboy stadje wat je altijd ziet in films!

  8. Martin zegt:

    Heerlijk als je zoiets kan combineren..;–))

  9. tine zegt:

    Dat weekje was toh wel een mooie afsluiting van die oefening daar.

    fijne maandag
    liefs, tine

  10. Dus jij hebt daar lekker stof kunnen happen.
    Maar terug via Roswell??
    Ben jij dan een ehhhhhh?????

  11. cathleen zegt:

    Leuk zo’n vrij weekje
    We hebben genoten van je tripjes is iets om nooit te vergeten.
    Leuke foto’s allemaal.
    Fijne week nog Jager.
    Groetjes Cathleen.

  12. Dees zegt:

    Knap hoor dat het jou ook is gelukt dat geeft mij moed om door te zetten en ik hou jou en Patrick als voorbeeld 🙂

  13. jager zegt:

    @Mystery; neen geen alien!
    @Dees; Zo moeilijk als men zegt dat het is vond ik het niet! 🙂

  14. pluisje zegt:

    wat geweldig dat je dan ook de kans hebt gekregen om zelf nog wat rond te toeren daar!!

  15. Pasula zegt:

    Leuk die oude foto’s Jager. Een vleugje nostalgie, ik hou d’rvan!

Geef een reactie

