Bezoek Parijs, deel1 het Louvre

Afgelopen weekend, 15 en 16 November 2008 waren we in Parijs en Disney
land Parijs en daarvan heb ik een aantal foto’s gemaakt. De serie start op
de zaterdag in Parijs waar we een rondje hebben gelopen vanaf Gare Les
Halles naar het Louvre en dan via de Champs Elysxc3xa9e, Arc de Triompf,
de eiffeltoren, Quartier Latin, de Notre dame, Hotel de Ville en dan terug.
We hadden dit rondje van te voren een beetje gepland om zo alles te kunnen
zien wat we wilden op die zaterdag en ondanks het vele lopen, is het ook
gelukt. Onderstaand dus de eerste foto’s en dan van het Louvre en directe
omgeving. De wel bekende glazen Piramide en bekend van de Mona Lisa.

 De Piramide omringd door een aantal kleinere en fonteinen.

De ingang van het Museum in de Piramide. Meer Louvre onder lees meer !


 
De Piramide van de zijkant gezien

De Piramide van de voorkant waar de ingang naar het Museum is.
 

De gebouwen rondom de Piramide.

Nee, dit is nog bij het Louvre en niet de Arc de Triompf

Nog een foto vanaf het Louvre en als je goed kijkt dan zie je tussen de bomen
de eiffeltoren. Morgen verder naar de Champs Elysxc3xa9e en de Arc de Triomf.


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2007-2008, Mijn vakanties. Bookmark de permalink .

13 reacties op Bezoek Parijs, deel1 het Louvre

  1. Patrick zegt:

    Een prachtige stad, Paris!!

  2. Redstar zegt:

    Mmoie stad, mooie foto’s.. Dat is vast een mooi w-end geweest 🙂

  3. cathleen zegt:

    Mooie stad en zeker mooie foto’s.
    wil ook een keer heen.
    Staat op de lijst.
    Fijne week nog Jager.
    Groetjes Cathleen,

  4. Martin zegt:

    Ik was daar jaren geleden ook..en het was fantastisch mooi om te zien,en jij hebt het maar liefst 2x zo snel gedaan..pfff.

  5. Ben Stulen zegt:

    Wat een geweldige stad he…..

  6. jager zegt:

    @Patrick; ja geweldig mooi, gezellig!
    @Red; ik geniet nog na met vele foto’s en mooie herinneringen..
    @cathleen; vooral doen!
    @Martin; we hadden een route uitgestipt en hebben alles gezien en gedaan wat we wilden maar er komt zeker nog wel een vervolg bezoek!
    @Ben; Ik was al en Londen en Berlijn maar Parijs vindt ik nog iets mooier!

  7. Marcel zegt:

    Ik ben nog nooit in Parijs geweest. Ik zou wel graag willen, maar het komt er nooit van.

  8. Martin zegt:

    @Jager dat had ik gelezen..en ik vind het hardstikke knap in zo’n korte tijd..;–))

  9. Liesbeth zegt:

    Paris, geweldige stad, ben er wel acht keer geweest en ook in Disney, dat is wel al een jaar of 15 geleden toen was het nog maar net open en zijn we in de space mountain geweest

  10. els en olga zegt:

    Ik kom je veel liefs wensen…Jagertje
    een superstad

    En een mooie Avond
    Wat een vies weer ….
    Hier is het drie keer niks
    Heel veel regen en een harde wind
    Hopen maar weer dat het morgen beter is .
    Maar we krijgen sneeuw
    veel liefs van els en olga
    xxxxxxjes

  11. jager zegt:

    @Marcel; is een echte aanrader! Neem er eens de tijd voor!
    @Liesbeth: 8 keer wow, nou ik kom er zeker ook nog vaker!

  12. pleeboy zegt:

    ik ben er nog nooit geweest, en dat zal zo blijven ook:-)

  13. cathleen zegt:

    Hoi Jager
    Nog geen tijd voor nieuwe foto’s?
    Fijn weekend.

Geef een reactie

