Bezoek Parijs, deel2 Champs-elysees

Dit is deel 2 in de serie over ons bezoek aan Parijs in het weekend van
15 en 16 November 2008. Zaterdag in Parijs en zondag Disneyland Parijs.
Dit deel  gaat over het vervolg van de wandeling door Parijs vanaf het
Louvre naar de Arc de Triompf via de place de la Concorde en de Champs
Elysees….We starten in de Jardin des Tuileries(klik voor google link….)

Boven: Place de la concorde op weg naar de Champs elysees en de Arc. 
Onder: Een zijstraat van de place de la concorde, de rue royale…

Parijs lijkt eigenlijk meer op 1 groot monument en elk gebouw heeft wel zijn
eigen verhaal. We hebben tijdens en achteraf nog veel moeten zoeken naar
welk gebouw we gefotografeerd hadden… Meer onder lees meer…


Onderstaande dus een aantal foto’s van de route naar de Arc de Triomph
via de Champs Elysees en een aantal monumentale panden. Ook kwamen
we langs de Amerikaanse Ambassade die zwaar bewaakt werd…
Alvast een kijkje richting de eiffeltoren maar eerst op naar de Arc de Triompf!

Nogmaals de place de la concorde en de eiffeltoren.
 
De champs elysees met de beroemde keitjes en de kraampjes voor de kerst.

Dit is le grand palace aan de champs elysees…Google kaart link

Het grote reuzenrad waarop je uitkijkt vanuit de Arc de Triomph.

De winkels aan de champs elysees waren niet de minste met dure merken…

Onder de Arc de triomph. Allemaal helden!

Er was net een paar dagen terug een herdenking van het einde van de 1e
wereld oorlog geweest en de bloemen lagen er nog.

Nogmaals het uitzicht vanaf de arc de triompf maar nu de andere kant op…

Natuurlijk ikzelf op de foto bij de Arc de Triompf.
De volgende serie gaat de nacht in Parijs in en gaan we op bezoek bij de
eiffeltoren, Quartier Latin en de Notre dame dus het wordt nog mooier met
prachtige nacht foto’s van de eiffeltoren en le Seine…Stay tuned!


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2007-2008, Mijn vakanties. Bookmark de permalink .

11 reacties op Bezoek Parijs, deel2 Champs-elysees

  1. patrick zegt:

    Leuk dit verslag, De laatste keer dat ik er was is nu alweer 5 jaar geleden.
    De winkels daar waren echt mega groot was me opgevallen

  2. Renesmurf zegt:

    ja, de eifeltoren, dat is leuk hoor, vooral helemaal bovenin!
    En de arc ook mooi, bovenop.

    Parijs is mooi, het is alweer erg lang geleden dat ik daar eens was.

  3. ben helemaal gek van parijs!!
    ot ga mijn best doen!!

  4. jager zegt:

    @Patrick; ja ik heb niet van dat soort merk kleding maar ik kappa daar maar over want het is nike waard 🙂
    @ReneJa bovenop is het beste maar dan zonder wachtrijen graag, maar we gaan de volgende keer klimmen, nu was het kijken niet kopen!
    @linda; het is meer dan de moeite waard!

  5. Karel zegt:

    Wow, super serie jager! Dat gaat ik ook nog eens snel doen!

  6. oma zegt:

    Ha Jager,

    Leuk verslag over jullie tocht, ben er zelf nog nooit geweest maar de huisgenoten hier wel.
    Het zijn indrukwekkende monumenten. oma

    ot. Hartelijkdank voor de felicitatie, het was een gezellige verjaardag. Schatarina

  7. Redstar zegt:

    Je hebt er een mooi verslag van gemaakt. Ik besef me dat het tijd is er toch weer eens heen te gaan.

  8. **Jans** zegt:

    ik waan me in Parijs met die mooie fotos:)

  9. Anoniem zegt:

    Op de rondweg van Parijs, xc3xa9xc3xa9n fout en je moet die hele ronde weer
    gaan rijden, hebben wij mee gemaakt, richting het Zuiden.
    Ik vind het zo’n bombastische stad…(op maar een paar plekjes na)….het mist alles… wat oa. Amsterdam zo Prachtig en gezellig maakt.
    Fijne Vrijdagavond Jager en eet ze!
    Knf. van LT

  10. ilse zegt:

    oooh parijs… dat lijkt eeuwen geleden dat ik daar was
    het blijft zo mooi

  11. Martin zegt:

    In 1 woord..Prachtig.

Geef een reactie

