Command and Conquer, Red Alert 3

Het ging vorige week nog over de tegenhanger van deze serie namelijk Command and Conquer 3 "tiberium wars". Dat is eigenlijk meer de serieuze tegenhanger van de serie Red alerts waarvan ik de voorgaande delen ook allemaal heb gespeeld en soms ook beschreven zoals HIER over Yuri in Red Alert 2. De serie bestaat al sinds 1996 en dat is dus al echt een oudje onder de strategie games.
De tussenfilmpjes worden steeds fraaier maar het verhaal en de soort gameplay wordt alleen verbeterd maar niet veel anders dan de voorganger waardoor de game zo heerlijk speelbaar is voor ervaren RTS(real time strategy) gamers.
Deze C&C Red alert 3 begint waar de vorige is opgehouden zoals het in een goede serie meestal gaat. Rusland was verslagen door de geallieerden vanwege de betere technologie en voornamelijk door de uitvindingen van Einstein.
Dit keer neemt Rusland wraak en gaat met een tijdmachine terug in de tijd om Einstein te ontvoeren en zo ontstaat een nieuwe geschiedenis waar nu ineens Japan als het land van de reizende zon is opgestaan voor wereld dominantie. Gelukkig kun je deze verslaan en ook de geallieerden helpen mee maar dan wel met de bekende commando Tanya(onder lees meer te zien).
Op wikipedia is een stukje historie te zien over de verhaal lijn van Red Alert.
Altijd fijn die commando’s die net die extra kracht aan je legermacht geeft. Dat komt veel voor in strategie games, een soort super held.
Volgende week het vervolg van mijn ervaringen met deze super game.



Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, Mijn Historie 2009- 2010. Bookmark de permalink .

9 reacties op Command and Conquer, Red Alert 3

  1. Karel zegt:

    Een super game jager, maar eeh, da’s weer een nieuwe Tanya volgens mij..In RA 2 was ze brunette! 🙂

  2. Yvon zegt:

    Als een heuse Prof.Barabas ga jij is effe Einstein ontvoeren dus.Japan vind ik effe lelijk dus doe je best..dan lees ik je bevindingen volgende week Jager 😉

  3. oma zegt:

    Ha Jager,

    Een bekende hier op de pc, alleen ik moet toch eens beter mee kijken, spelen ben ik te stom voor, maar die dame ken ik niet, wel Yuri, of schrijf ik het fout. oma

  4. jager zegt:

    @karel; ja nieuwe tanya!
    @yvon; jij mag het vervolgen maar einstein speelt hier een belangrijke rol!
    @oma; yuri ja maar die werd ook al door dames met laag utgesneden blouses bijgestaan! 😛

  5. pleeboy zegt:

    ga jij nu maar terug in de tijd,dan ga ik met die babe wel een spelletje spelen:-)

  6. Redstar zegt:

    Ja, die game serie staat hier ook in de kast. Was wel een ok game

  7. Yvon zegt:

    Ooowww gelukkig,er staat dat ik het “mag” vervolgen, hoeft niet dus :rotfl: Wacht ik toch op jouw lange ervaring als zeer deskundige gamer 😉

  8. linda zegt:

    ik lees het wel whaha
    wij hebben onze eigen spannende strijd gestreden!!

  9. jager zegt:

    @pleeboy; ja maar de vorige Tanya was mooier, dus terug in die tijd! 🙂
    @Redstar; ik heb meegedaan aan de eerste trials van deze game en ben toen afgehaakt…
    @yvon; nu moet je wel!
    @linda; ik heb ook eens aan die strijd meegedaan. Maar ik ben daarna gewoon bij web-log gebleven terwijl iedereen wegging….

Geef een reactie

