Vrij met bevrijdingsdag

Het is dus normaal zo dat we 1 keer in de 5 jaar vrij zijn met bevrijdings dag maar ik vindt dat de naam van de dag al zegt dat we die dag ieder jaar vrij zouden moeten hebben.
Het is een dag om vrijheid te vieren en dat kun je volgens mij alleen maar doen als je vrij bent.
Voor deze vrijheid is hard gevochten en we mogen dan ook blij zijn om in vrijheid te mogen leven en dan mag daar wel 1 dag vrij voor gegeven worden.
Ik heb persoonlijk ook liever ieder jaar vrij met bevrijdings dag, dan met koninginne dag, maar ja dat is na de laatste keer ook niet meer wat het geweest is…
Ik heb dus maar vrij genomen want onze helpdesk is gewoon open van 8:00 tot 22:00 uur en dan heb je niet veel tijd meer om nog van je vrijheid te genieten… Heb allemaal een mooie bevrijdingsdag en ben je ambtenaar dan heb je nu maar mazzel, want dan heb je blijkbaar wel vrij…


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2009- 2010, Mijn mening. Bookmark de permalink .

12 reacties op Vrij met bevrijdingsdag

  1. Redstar zegt:

    Lekker zo’n dagje vrij tussendoor. Die vrijheid heb je maar mooi om dat dagje op te nemen 😀

  2. jager zegt:

    @redstar; ja dat privelege heb ik in mijn functie…ik kan vrij nemen wanneer ik wil….Als ik alles maar overdraag 😉

  3. oma zegt:

    Ha Jager,

    Als de vlag in top is moet de vrijheid ook gevierd kunnen worden.
    elk jaar een herinnering aan wat we aan vrijheid hebben. oma

    ot. ik probeer weer te loggen. oma

  4. linda zegt:

    ben het helemaal met je eens
    bevrijdingsdag HOORT een vrije dag te zijn
    zegt mij meer dan bv hemelvaart

  5. Pasula zegt:

    Ja, velen om me heen zijn vrij vandaag maar ik moet gewoon werken. Ach, ik moet zeggen dat ik dat niet erg vind, op m’n werk word je vrijgelaten dus dat voelt ook als vrijheid.

  6. pleeboy zegt:

    helaas heb ik niet in die gezegende vrijheid, hier is het gewoon werken en een snipperdag is al helemaal uit de boze na zo lang weekend:-)

  7. Patrick zegt:

    Ik heb er niets van gemerkt erg jammer

  8. NickN zegt:

    Volgend jaar maar een dag vrij nemen op kosten van mij werkgever

  9. Martin zegt:

    Ik heb het bijna van vlakbij meegemaakt..aangezien ik uit Apeldoorn kom..ik was op de kleedjesmarkt met de kids..toen het gebeurde was er later bij Perry Sport op de ramen te zien wat er aan de hand was,ze draaiden het van internet uit..zodat de mensen in de binnenstad het ook mee kregen.
    Maar ff over bevrijdingsdag..ik vind ook dat het voor iedereen een vrije dag moet zijn!!

  10. Renesmurf zegt:

    Ik moest ook gewoon werken, ik vind deze dag ook belangrijker dan de paas, maar ja, de regering denkt er anders over.

  11. lady Troy zegt:

    Gelijk heb je.
    Ik denk er ook zo over.
    KInf. van LT

  12. ilse zegt:

    ik moest gewoon werken
    belachelijk vind ik dat hoor

Geef een reactie

