Vakantie op Ameland 2009 deel 1

In mijn jeugd kwam ik er vrijwel ieder jaar en soms wel meerdere keren per jaar voor meerdere weken. De laatste keer was op mijn 16e jaar. Door omstandigheden ben ik er dus al ruim 20 jaar niet meer geweest dus ik was erg benieuwd.
Mijn grootouders van zowel mijn moeder als van mijn vaders kant hadden er een caravan en deze stond bij Hollem een paar honderd meter van de vuurtoren vandaan op hetzelfde park als waar we nu een huisje gehuurd hadden.
Er was veel veranderd maar dat later want we beginnen met foto’s van de boot tocht en eentje om te laten zien dat ik daar heb gezwommen, al zou je ook kunnen zeggen dat het een zeehond is natuurlijk!
We hadden goed weer behalve op de dinsdag middag heeft het wat gemiezerd.  Ik heb op de maandag en de donderdag een duik gewaagd en het water was met een temperatuur van 21 graden best aangenaam.
Morgen meer over de natuur, de vuurtoren en ons huisje. (klik de foto’s groot)

Boven de rederij vaart met 2 veerboten tussen Holwerd en Ameland.

Boven was de Oerd te zien en wij zaten op de Sier.

Boven de afvaart vanaf Ameland naar Holwerd in Noord Friesland.

Boven is te zien hoe we worden ingehaald door een reddingsboot.

Boven de vuurtoren in het Hollumer bos en de ingang van het park.(klik groot)

Ja, dit is geen zeehond, ik was echt in de zee!(klik groot)


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2009- 2010, Mijn vakanties. Bookmark de permalink .

15 reacties op Vakantie op Ameland 2009 deel 1

  1. Redstar zegt:

    Hahaha, toch lijk je er een beetje op zo van een afstand 😀

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Onder de vuurtoren was toen een bistro, daar hebben we wat uren van onze vakantie versleten.
    Maar dat is ook al weer ruim 35 jaar terug. oma

  3. Jager zegt:

    @redstar, ja er volgen nog betere foto’s ;)@oma, klopt daarna een soort friet tent en nu een pannenkoeken huis….

  4. ReneSmurf zegt:

    Ik ben er eens geweest op schoolreis, en dat was me ook wel genoeg.
    Nu heb ik schiermonnikoog gezien, en dat was ook wel leuk.

    Het verdere verlag zal mij benieuwen!

  5. **Jans** zegt:

    Toch lijkt het verdacht veel op een zeehond;)

  6. Liesbeth zegt:

    Het lijkt me heerlijk daar, ben er nooit geweest.

  7. Martin zegt:

    Whahaa durfden de andere niet..enne hoe hebbie de temperatuur gemeten..dat wil ik nu wel es ff weten..;-0

    Groetjes..

  8. Patrick zegt:

    Ik ben er nog nooit geweest, lijkt me wel mooi daar.

  9. NickN zegt:

    Nederland is mooi land anders dan anders en je komt weleens een zee(hond)man tegen…. Was een mooie vakantie zo te zien vooral omdat je daar zo lang niet ben geweest.

  10. Pasula zegt:

    Ameland ben ik jaren geleden geweest, heerlijk rustig daar. Leuke foto’s!

  11. Ben Stulen zegt:

    Ameland……………..??????

  12. jager zegt:

    @Rene; ik was er ook eens op schoolreis maar dan op de andere kant van het eiland bij de eendekooi. Ik wil er nog wel weer een keer heen hoor, heerlijk uitwaaien.
    @Jans; Klik maar op het plaatje en neem een vergrootglas mee 😉
    @Liesbeth;Moet je vooral een keer heen gaan dan!
    @Martin; Nou die temperatuur stond aangegeven bij de strandwacht hoor en ik was niet aan het zwemmen op het officixc3xable deel want er was een rode vlag, dus zwemmen verboden 😉
    @Patrick; eindeloze fietspaden door de duiden en een prachtig strand zijn maar een paar dingen 😉
    @NickN; ik heb inderdaad genoten en zeker ook van de zee 😉
    @Pasula; zeker buiten het hoofdseizoen ja!
    @Ben; Ja geen Aruba…. 🙂

  13. els zegt:

    Wat mooi en romantisch Jager
    en lief. Je bent een kanjer
    Een herfstige dag
    Maar maak het maar gezellig
    Er zit niets anders op.
    Daarom wat lekkers
    met koffie

    lieve knuffels
    van els en olga

  14. lady Troy zegt:

    Op Vlieland ben ik wel is, met een vakantie met het gezin, naar toe geweest, daar mogen geen auto’s komen, van niet eiland bewoners en dat maakt het tot een rustig en veiliger eiland met knal brede stranden.
    Maar misschien is Ameland, wel net zo mooi.
    Geniet er maar van en het weer wordt al snel weer 25 graden! Kf. van LT

  15. Martin zegt:

    @Jager wat een lefkont ben jij dan zeg..;-))

Geef een reactie

