Weekendje weg naar Detmold…

Dit Pinksterweekend gaan we weg naar Duitsland. Naar de stad waar mijn
vriendin woonde toen ik haar leerde kennen en waar de jongste dochter is
geboren. Ik keer er terug na zo’n 15 jaar afwezigheid want het lag meestal
niet op de route. Nu hebben we een hotel in het centrum geboekt en zaterdag
morgen vertrekken we.
Jawel het gaat over Detmold, de stad waar ik mijn diensttijd veel moest
overstappen van trein naar bus en waar ik de laatste jaren van mijn Duitsland
tijd praktisch heb gewoond. Natuurlijk moest ik toen voor mijn werk wel
naar Nederland maar voor de rest was ik toch vooral daar.
Lekker shoppen, stappen en oude locaties bezoeken en ook naar Blomberg
want daar was ik indertijd gelegerd bij de Geleide wapens
.
Natuurlijk gaan de hardloop schoenen ook mee om alvast de route te
verkennen van de Hermannslauf. Een hardloop wedstrijd die iedere laatste
zondag wordt gelopen en waar ik volgend jaar aan mee wil doen.
Het gaat om een loop wedstrijd ter ere van het hermanns denkmal dat bij
Detmold staat. Dit beeld is als nagedachtenis aan een gewonnen slag tegen
de Romeinen
opgericht.
Ik heb er veel zin in en zal er volgende week met foto’s een verslag van doen!

Boven; Het beeld wat bij Detmold staat, das Hermanns denkmal.

Boven; Het centrum van Detmold met oude vakwerkhuizen centrum.


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2009- 2010, Mijn vakanties. Bookmark de permalink .

11 reacties op Weekendje weg naar Detmold…

  1. cathleen zegt:

    Leuk Jager om daar weer eens naar toe te gaan.
    Je vriendin is een duitse dan?
    Die zal het ook leuk vinden dan.
    Fijne tijd daar komende weekend.
    Groetjes Cathleen.

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    De Duitse plaatsjes hebben wel wat, wel leuk om herinneringen op te halen.
    We wensen jullie heel veel plezier voor deze pinksterdagen. oma

    ot. bedankt voor de tip :).

  3. Redstar zegt:

    Veel plezier zou ik zegen 😉

  4. pleeboy zegt:

    dus je gaat een beetje terug naar je Roots:-)
    soms zou ik ook wel willen weten hoe seedorf er nu uitziet
    maar geniet van jullie weekend

  5. MrFrancky zegt:

    genieten jullie maar van dit mooie weekend.
    groetjes

  6. Je leest dit pas als je terug bent, maar hoop dat jullie een wereldweekend hebben.
    Het weer zit in elk geval goed mee.

  7. Pasula zegt:

    Ik hoop dat je een leuke tijd gehad hebt daar, het weer speelde in elk geval mee!

  8. Liesbeth zegt:

    Leuk om te lezen Jager dan ga je terug naar de plek waar je een hoop herinneringen aan hebt.

  9. poppie zegt:

    Hallo Jager.

    Wat leuk zeg dat jullie na zo langen tijd er weer is heen gaan .
    Er zal misschien wel wat dingen anders zijn als toen .
    Ben benieuwd hoe jullie het hebben gehad daar .*SMILE*

    Fijne avond nog…liefs poppie

  10. travel zegt:

    Wat een herinneringen, mooie stad ook.

  11. NickN zegt:

    Na 15 jaar is er veel veranderd (denk ik)

Geef een reactie

