Bezoekje Detmold deel 2

Dan nu deel 2 van het verslag over onze trip naar Detmold in het pinkster weekend. We waren gebleven bij het heerlijke Detmolder bier maar daarbij heb ik ook nog eens heerlijk gegeten waar ik al heel lang naar uit keek. Het is hier niet zo te krijgen en het gaat om Gyros xc3xbcberbacken. Heerlijk Gyrosvlees uit de oven met Kaas erover.
Het was 1 van mijn favoriete  gerechten in Duitsland. Zoals hier overal shoarma tenten te vinden zijn zo  zijn er in Duitsland veel Griekse imbissen te vinden. Eerlijk gezegd vindt ik Gyros zelf lekkerder als Shoarma maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
We hebben er dus heerlijk gegeten maar er was ook voldoende vermaak
in de stad. Door de hele stad waren er Theater optredens en het was er
gezellig druk maar daar kom ik in een later deel nog op terug.
Ook veel oude gebouwen en standbeelden natuurlijk dus daar heb ik
onderweg ook maar enige fotoxc2xb4s van gemaakt maar iets wat ik in Nederland
nog nergens heb gezien kwam ik wel in Duitsland tegen. Automaten hangen
er in Duitsland veel in de steden voor sigaretten of condooms maar ik had er
nog geen gezien voor fiets binnenbanden….Donderdag het vervolg.(klik groot)

Boven; De overblijvselen van een Gyros und Kartoffel xc3xbcberbacken…heerlijk!

Boven; Downtown Detmold, de lange Paulinen strasse langs het station.

Boven; Meister Grammel backt ze bruin, heerlijke steaks!(klik groot)

Boven; Jawel, geen sigaretten of condooms maar binnenbanden.(klik groot)

Boven; Herr Ernst Zur Lippe Biesterveld, jawel familie van….(klik groot)

Boven; Slot Detmold, Kasteel van de Lippe Biestervelds…(klik groot)


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2009- 2010, Mijn vakanties. Bookmark de permalink .

13 reacties op Bezoekje Detmold deel 2

  1. Geweldig die fietsbanden automaat, heb ik ook nog nooit gezien.

  2. MrFrancky zegt:

    stel je voor dat je dacht dat het een condoomautomaat was. LOL.

  3. oma zegt:

    Ha Jager,

    Duitsland heeft veel meer cultuur dan NL.
    De fiestbanden zijn wel heel speciaal, ook nog nooit gezien in de DE. oma

    ot. van sobriety zijn verschillende nummer, en het komt redelijk veel in songtexten voor.
    als je zoekt met sobriety songtext vind je er wel wat.

  4. pleeboy zegt:

    die automaat voor fiets banden hangt hier al jaren in het centrum, blijkt dat wij dus ergens een primeur hebben:-)

  5. Redstar zegt:

    Bij mij gaat gyros er ook beter in. Heerlijk gewoon.

  6. Martin zegt:

    Leuk zo’n apparaat,ik zag vorige week in duitsland ook een apparaat waarmee je een tandenborstel+tandpasta kon uithalen!!

  7. Patrick zegt:

    Met eten zijn die duitsers wel goed!!

  8. travel zegt:

    Ja wou ik net zeggen, de Duitse keuken is gesmack vol.

  9. Liesbeth zegt:

    Wouw, je hebt wel genoten, klinkt goed. Dat kasteel is oud zeg, wel mooi.

  10. poppie zegt:

    Whahah fietsbanden uit een automaat nog nooit gezien nee haha.
    Ze fietsen zeker veel daar *SMILE*
    We hebben toevalig vandaag gyros gegeten,ben er niet zo heel gek op maar was wel lekker voor een xtje .
    Het kasteel vind ik echt mooi om te zien.
    Leuke foto`s Jager.

    Liefs poppie

  11. Renesmurf zegt:

    Ja, het is een heel ander land he. Das ook het mooie van zo`n weekend!

  12. sillyme zegt:

    Gyros, jakkie!
    Daar bij die laatste foto, daar zou ik wel willen wonen zeg!!
    T is wel een leuk land, was er laatst nog even en ik moet zeggen, het eten is altijd heerlijk!!
    Groetjes Silly

  13. madbello zegt:

    Zo als ik het zien een beetje terug in de tijd.

Geef een reactie

