Mijn rondje deel 2

Deel 2 in mijn hardloop rondje serie met de titel: “Het bos“.(klik deel 1)
V
andaag gaan we verder met mijn korte fotoserie over mijn hardloop route die ik dagelijks loop. Vanmiddag heb ik hetzelfde rondje ook gelopen terwijl het eigenlijk mijn ochtend ronde is maar doordeweeks kan ik alleen maar na mijn werk lopen en omdat ik dan nog net door het bos kan voordat het helemaal donker is ga ik liever een keer extra deze kant van mijn looprondje om.
In het donker ben ik genoodzaakt om de weg aan te houden en hoewel dat net zo lang is heb ik dan toch het gevoel dat ik iets mis. Daarom vandaag het deel over het stuk bos dat ik dagelijks doorkruis.
In dit stukje bos ten noorden van Venray zijn een aantal zandduinen en er leven een aantal herten in het wild die ik wel eens ben tegengekomen. Verder leven er veel konijnen en eekhoorns en soms een verdwaalde fazant.  Er zijn een aantal heuvels waardoor het ook een geliefd stukje mountainbike terrein is. Ook kom ik wel eens een aantal race motoren tegen maar gelukkig volgen die meestal een andere route.
Verder kan ik nog zeggen dat door dit bos de trein van Nijmegen naar Venray rijd en in dit bos ligt ook de begraafplaats van Venray waar nu wordt gebouwd aan een crematorium. Toch eigenlijk best veel te vertellen over zo’n hardloop rondje! Volgende week een nieuw deel want dit weekend zijn we naar Keulen voor een bezoek aan de kerstmarkt….(klik foto’s groot)

Boven; Verder het bos in na het begin en aan de rechterkant gelijk een hek
langs de begraafplaats van Venray. In het donker ietsje harder langs lopen…

Boven; Dan nog verder het bos in richting de spoorlijn en zandduinen(klik)

Boven; Langs het spoor vervolgen we de ronde en zo af en toe komt er
dan een veolia trein langs scheuren.

Boven; Deze boom ligt sinds begin juli 2010  midden op het loop pad. Dit
kwam door die storm toen die het einde van de warme periode betekende.

Boven; Hier lijkt het loop pad wat duidelijker in de sneeuw(klik groot)

Boven; En dit gaat toch echt heuvel af en is nu heel erg glad….

Boven; Dan het einde van de route door het bos, wat ikzelf het mooiste
stukje van de route vindt maar ook in het voorjaar en de zomer!(klik groot)

 

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Historie 2009- 2010, Mijn persoonlijke info, Mijn sport momenten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Mijn rondje deel 2

  1. travel zegt:

    Begraafplaats midden in het bos, bijzonder.

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Een leuk afwisselend rondje harlopen.
    Veel plezier op de kerstmarkt, altijd gezellig. oma

  3. Ik begrijp je bent helemaal klaar voor de leiden marathon op 15 mei 2011

  4. Redstar zegt:

    Ik loop in het donker altijd met een hoofdlamp op. Zo zie ik het pad waar ik loop. Maar die sneeuw is 10 keer niets om in te lopen.

  5. jans zegt:

    pff ik word al moe als ik er naar kijk;)

  6. sillyme zegt:

    ok, leuk om een keertje meegenomen het bos in! Soms ga ik het bos in, niet om te rennen maar met de honden. (rennen zou ik niet volhouden geloof ik)

  7. Renesmurf zegt:

    Leuk bos, vooral vanwege je bijverhalen.
    Ik wandel altijd in het bos, ook als het donker is, daar ben ik nu wel aan gewend.

  8. Patrick zegt:

    Dat is echt wel een mooiere route dan die ik loop.
    Maar fazanten zie ik ook regelmatig.

  9. pleeboy zegt:

    hier zitten genoeg everzwijnen
    een extra stimulatie op je conditie:-)

  10. cathleen zegt:

    Mooie route waar je loopt.
    Bedankt om te laten zien echt leuk.
    Groetjes Cathleen.

  11. Pingback: Mijn rondje deel 5 | Jagers weblog

  12. Pingback: Mijn rondje deel 4 | Jagers weblog

  13. Pingback: Mijn rondje deel 3 | Jagers weblog

  14. Pingback: Mijn rondje deel 1 | Jagers weblog

Geef een reactie

