Web-log gaat naar WordPress

Toevallig las ik het bij het inloggen om een nieuw berichtje te maken en ik had eigenlijk nog geen onderwerp…
Het blijkt dat de huidige programmatuur van web-log genaamd Typepad gaat stoppen in juli en dus voor die tijd moeten alle gebruikers van web-log over naar wordpress software zoals bij Patrick en Boilingpoints.
Daar is natuurlijk op zich niks mis mee want je kunt er mooie blogs van maken maar het is wel een grote wijziging die in een relatief korte tijd moet gaan gebeuren en ik ben net weer een beetje gewend aan de nieuwste programmatuur update vorig jaar.
Ik hoop maar dat alles behouden kan blijven want ik heb inmiddels een behoorlijke historie opgebouwd zoals je ook onderaan in het linker menu kunt zien. Deze blog bestaat in maart 6 jaar en dat is een behoorlijk dagboek aan het worden waar ik vaak eens terugblik naar leuke logs en opmerkelijke gebeurtenissen.
In het verleden zijn er veel loggers bij web-log verdwenen om verschillende redenen waaronder verandering van programmatuur maar ik ben altijd gebleven juist vanwege die historie opbouw maar soms was het doorbijten vooral toen er reclame balken bij kwamen en je moest gaan betalen om die weg te halen. Zoals u kunt zien betaal ik want ik heb namelijk geen reclamebalk boven mijn log.
Tevens las ik ook dat de naam van web-(streepje)log gaat veranderen in weblog dus zonder streepje. Ook een grote wijziging voor de vindbaarheid van mijn weblog via Google maar goed we wachten het allemaal wel af…
Klik HIER voor de berichten over dit onderwerp


Dit bericht werd geplaatst in Mijn Weblog info. Bookmark de permalink .

11 reacties op Web-log gaat naar WordPress

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    Ik heb het ook gelezen, kon even niet lachen.
    Heb de zelfde gedachte en ervaring als jou.
    Ik hoop dat ze hun belofte waar kunnen maken, het is een aardig archief geworden.oma
    “Planning: Wij verwachten in de laatste week van april te starten met het migreren van alle blogs, berichten, reacties, afbeeldingen en alles dat wij mee kunnen nemen.”

  2. Redstar zegt:

    Je kunt als het goed is je data gewoon overzetten Jager. No problemo. Ik zou data verlies ook niet fijn vinden.

  3. suske zegt:

    ik zit enkele maanden bij wordpress en beklaag het me absoluut niet. Dus kan het voor jou ook alleen maar beter worden.

  4. Lady Troy zegt:

    Ik wens je een heel fijn weekend Jager

    Hier gaat het wel…maar het is erg stilletjes
    in huis… zonder Raiza!

    Knf. van Lady Troy

  5. Renesmurf zegt:

    Neem een eigen domein, dan ben je zelf de baas!
    Ach ja, of blijf lekker hier, dat zal ook wel weer wennen.

  6. jager zegt:

    Rene, ik blijf liever hier omdat ik hier mijn historie opbouw heb, als de overgang naar wordpress niet goed gaat dan stop ik, ben ik bang….

  7. pleeboy zegt:

    net wat Renesmurf zeg en alles zelf in de hand hebben.
    na weblog en punt was dit de beste stap ooit
    wat is een history? je volgers volgen je toch wel en je hit blijven toch hetzelfde, kan alleen meer worden:-)

  8. Patrick zegt:

    Dat is goed nieuws. Ik ben blij dat ik heel lang geleden al de juiste keuze heb gemaakt. WordPress rules!

  9. mrJanneman zegt:

    En dat wist ik dus nog niet, ook al ben ik niet zoveel meer te vinden in weblogland. Dat de link straks verandert wordt zal hopelijk niets uitmaken voor de zoekmachines.

    Mijn logje draait dus nog iets langer dan die van jou.

  10. Coen zegt:

    Hoi Jager,

    Ik ben blij dat je open staat voor de veranderingen van onze kant. laat ik vooropstellen dat wij er niet trots op zijn dat er een migratie plaats moet gaan vinden, maar wel dat wij straks meer mogelijkheden krijgen. Abonnementen verdwijnen en betaalbare functies komen daarvoor in de plaats. De balk verdwijnt om niet meer terug te komen (in ieder geval niet met advertenties) en meer..

    Ik doe mijn best om iedereen zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Als je vragen hebt kun je altijd stellen door een e-mail naar helpdesk@web-log.nl te sturen!

    Groet,

    Coen

  11. madbello zegt:

    Wow!!! Wat een nieuws, dat ik dit niet wist. Lees het nu pas, maar zeker de beste keuze en echt de beste blog software die daar is met alle plugins en templates. Vooral als je het op eigen domein draait.

    Als je vragen hebt ben je altijd welkom šŸ˜‰

Geef een reactie

