Meer pc gedoe…

Ruim een maand geleden ben ik begonnen aan een nieuwe pc zoals ik toen ook vermeldde(klik).
Daar ben ik dus al even druk mee om in te richten en om games opnieuw te installeren en configureren en dat alles in het voor mij nieuwe Windows 7.
Windows 7 is een mooi besturingssysteem en vast wel beter dan XP maar oudere games kunnen toch behoorlijk moeilijk doen omdat ze de direct-X 11 versie niet herkennen. Dan weer een update downloaden en een instelling aanpassen en weer verder zoeken op internet naar ervaringen van anderen bij het gebruik van die game.
Het kost in ieder geval sloten met tijd en daarbij kwam ook nog eens dat mijn "oude" zwarte pc het ineens helemaal begaf. Op de foto staat ie nog links van mijn bureau maar inmiddels staat hij aan de andere kant van het bureau.
Ik had er ook windows 7 opgezet en alles liep prima maar bij de volgende dag opstarten deed niks het meer. Dat was eigenlijk ook de reden waarom ik vorige week niet aan een nieuw logje ben toegekomen helaas..
Ik heb het ding helemaal uit elkaar gehaald, schoon gemaakt maar nog niks. Toen heb ik het geheugen verplaatst in 2 andere slots en als een wonder startte hij weer op. Ik gelukkig wat het is nog een kranig beestje wat nog zeker een paar jaar van goede dienst voor mij kan zijn met een prima video kaart. Ik voel me nu wel een echte nerd door op 2 pc's apart te werken maar ach, het is ten slotte ook mijn werk naast mijn hobby….


Dit bericht werd geplaatst in Mijn persoonlijke info. Bookmark de permalink .

8 reacties op Meer pc gedoe…

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    Een hobbie is altijd leuk, als je niet te veel gedoe hebt.
    Ik werk ook op 2 pc’s, geen dual boot, gewoon gewoon.
    Als je er maar lol aan hebt en je leert weer veel bij met het oplassen van je problemen. oma

  2. Renesmurf zegt:

    Gedoe en gedonder, maar alles zal vast goedkomen.
    Je moet roeien met de riemen die je hebt, en je komt er vast een heel eind mee.
    Succes er mee!

  3. Inderdaad dit is ook multitasken hahhahahh

  4. Redstar zegt:

    Ik draai ook oude games gewoon onde rW7 64bit. Dat moet jij dus ook kunnen.
    mss moet je even naar je DEP kijken. Dat geeft vaker problemen als DirectX omdat deze automatish backwards coampatible is

  5. Lady Troy zegt:

    Leuk als je zoiets zelf hebt weten op te lossen Jager.
    Mag je best trots op zijn!
    Fijn weekend wens ik je.
    Wij gaan WK schaatsen op T kijken. Knf. van LT

  6. Patrick zegt:

    Voorlopig kun je weer vooruit! De mijne staat ook op klappen 😀

  7. pleeboy zegt:

    juist door al dat gedoe game ik alleen op de ps3 en tv
    de pc`s hier moeten hier al hard genoeg werken

  8. Steven zegt:

    How is life ?

Geef een reactie

