Ik ben nu ook linkedIN

Een tijdje terug was mij vanuit het werk al gevraagd of ik een Linkedin account had zodat ik me bij een klant kon aanmelden en dat zou dan weer goed zijn voor de bedrijfsnaam en natuurlijk voor je persoonlijke connecties. Ik dacht dat ik met Hyves en Facebook wel genoeg sociale contacten had maar dit is van een andere orde.
Ik had me er nog niet echt mee bezig gehouden maar heb toch gisteren maar eens een account aangemaakt. Best grappig dat iedereen overal maar hun volledige naam invult en hoopt dat men correct met je persoonlijke gegevens omgaat. Nou ik heb toch altijd nog de neiging om mijn echte voornaam niet te gebruiken en omdat Jager een veel voorkomende achternaam is zou het niet zo snel aan mij persoonlijk gekoppeld kunnen worden.
Op internet gebruik ik vrijwel nergens mijn voornaam en in plaats daarvan altijd real, omdat ik die naam ook in games gebruik. Ook bij Linkedin gebruik ik die naam dus en er is door collega's nog niks over gezegd. Vroeger was het volgens mij vanzelf sprekend om je naam niet te gebruiken maar steeds minder mensen lijken zich er nog zorgen over te maken.
Nou ik blijf mijn voorzichtigheid volhouden en ben nu toch LinkedIN (klik)


Dit bericht werd geplaatst in Mijn persoonlijke info. Bookmark de permalink .

11 reacties op Ik ben nu ook linkedIN

  1. Patrick zegt:

    Ik maak me er al jaren niet druk om. LinkedIn komt de laatste tijd gelukkig iets meer beweging in.

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Grappig Jager, ik was deze week ook iemand aan het zoeken en kwam ook op LinkedIn terecht, ook met werk en bedrijfs gegevens.
    Wie weet rolt er een leuke aanbieding uit :). oma

    ot, zal over 2 weken wel een R.E.M nummer draaien.

  3. pleeboy zegt:

    internet is lekker anoniem zijn en dat wil ik zo houden ook en werk en prive hou ik graag gescheiden:-)

  4. Redstar zegt:

    Ik gebruik vanaf IRC tijdperk al Redstar, en blijf dat doen. Mijn hele hebben en houden hoef ik niet op straat te gooien.

  5. suske zegt:

    Op linkrfdin en facebook gebruik ik wel mijn echte naam zodat ik door de mensen die daar op zoek zijn naar mij, me makkelijk kunnen terugvinden. Daarvoor dienen die netwerken nu eenmaal.

  6. suske zegt:

    LinkedIn bedoelde ik natuurlijk, oeps !!!

  7. Ik blijf het ook een beetje eng vinden en heb elke keer maar het idee/angst dat mijn pc gekraakt wordt eerdaags.:-)

  8. Renesmurf zegt:

    Ja, het valt me op dat de nieuwe generatie, om het zo maar te zeggen, wel gewoon met voor en achternaam bezig is. Dat vind ik zelf ook nog raar.

  9. cubriktravel zegt:

    Ik vind het onzin dat linked-in voor als je een baan zoekt, ik denk niet dat werkgevers daar zoveel op kijken of wat mee doen. Zelf is mijn naam ook moeilijk te vinden en dat vind ik beter zo., tenzij er promotie gemaakt moet worden maar niet op zo een site.

  10. cathleen zegt:

    Oh nu snap ik het.
    Alles goed met je?
    Ik maak me geen zorgen.
    Ze viden me overal waar ze zoeken.
    Groetjes Cathleen.

  11. Lady Troy zegt:

    Ik zie er niks aan toevoegen dan wat je met je puntweb al hebt Jager…

    Trouwens als je een reactie bij Hayves of facebook of Linkedin zetten wil
    moet je je eerst inschrijven er en dan heet je om een reactie gezet ook lid er van…terwijl je er zelf geen web van hebt er.

    Ik vind dat erge misleidende zaken.
    Zo heet Hayves 10.000.000 leden te hebben.

    Dat gaat zo…
    iemand maakt een Inmemoriam voor een overleden persoon web aan… bij Hayves
    en alle 3000 mensen
    die een reactie erop zetten heten nieuwe leden…ook al hebben ze verder niks met Hayves!

    Bij de andere twee genoemden is het net zo…een reactie op jouw Linkedin en je heet ook lid!
    Allemaal valse misleidende zaken zijn dat Jager!

    Op een eerlijke manier gaat het zo:
    Als jij bij mijn puntweb
    een reactie zet heet je geen lid van punt
    en als ik een reactie zet op jouw weblog.nl heet ik ook geen lid.

    Deze servers spelen het spel eerlijk…
    maar
    dan heten ze niet
    10.000.000 leden te hebben!
    Snap je het verschil?

    Terwijl weblog.nl en punt.nl veel grotere ware leden bestand kan hebben…lijken ze op die manier…veel kleiner…dan die andere drie.

    Ik zet nooit een reactie
    waar ik moet inloggen of waar ik een account moet invullen om een reactie alleen te plaatsen.

    Pech gehad dan maar…maar ik speel het misleidende valse spel niet mee!

    Kortom ik kom alleen op je weblog reactie’s brengen Jager.

    Fijne Zondag. Knufff van Lady Troy

Geef een reactie

