Vlag halfstok

Vandaag is het weer de dag voor het herdenken van de doden in de tweede
wereld oorlog en de slachtoffers door oorlogsgeweld na die oorlog.
Normaal gesproken de enige dag van het jaar dat de vlag halfstok
wordt
opgehangen. Natuurlijk ook bij huize Jager, hoewel ik moet toegeven dat
het dit jaar voor het eerst is dat ik het heb gedaan maar dat komt omdat
we vorig jaar nog geen vlag konden ophangen omdat we de houder niet
goed konden bevestigen en we hebben ook heel lang geen vlag gehad.
Nu kan de vlag sinds afgelopen zomer opgehangen worden voor de
passende gelegenheden en daar vindt ik deze dag wel bij horen.
Het is even wat knoop werk maar dat is in een paar minuten gebeurd en
morgen gaat de vlag natuurlijk vol uit voor Bevrijdingsdag want ook dat
vieren we natuurlijk.
Eigenlijk heb ik daar nog meer mee als met Pinksteren of Pasen maar ja, we
krijgen er niet automatisch vrij voor dus heb ik het maar genomen dit jaar.

Boven, Onze vlag halfstok, daar hangt morgen de Arubaanse van de
buurman naast. Wel zo kleurrijk dus!


Dit bericht werd geplaatst in Mijn mening. Bookmark de permalink .

8 reacties op Vlag halfstok

  1. linda zegt:

    bij ons hangt (hing) hij ook halfstok
    morgen weer vol uit!!

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    We moeten zeker blijven gedenken, er zijn veel mensen voor onze vrijheid gestorven zij verdienen de eer.
    Morgen feest, vier het samen met je buurman wordt het vast erg gezellig. oma

  3. Inderdaad we moeten blijven gedenken en toch een soort fijn gevoel he als je met dit soort dagen een vlag hebt.
    In Leiden helaas een klein incidentje geweest maar verder een mooie respectvolle herdenking.

  4. Redstar zegt:

    Ik hang geen vlag op. Nooit gedaan, en zal dat ook nooit doen crees ik.

  5. suske zegt:

    hier ook geen vlag maar dan om redenen dat ik geen NL ben.

  6. oma zegt:

    Ha Jager,

    Hopelijk zal men van deze dagen een les leren, wat ik helaas betwijvel. oma

  7. madbello zegt:

    Hang het niet ondersteboven??? 🙂

  8. sillyme zegt:

    Mijn vriendje heeft voor mij speciaal een klein haakje aan de vlaggenmast gemaakt zodat ie makkelijk half stok kan! Slim he? Misschien een tipje voor volgend jaar?!

Geef een reactie

