Van web-log naar weblog

Eindelijk is de daadwerkelijke overgangsdatum bekend van de overgang van web-log met typepad blog software naar weblog met wordpress blog software. Ik had er al eens eerder over geschreven toen de eerste aankondigingen kwamen(klik).
Het gaat gebeuren midden in mij vakantie op 23 augustus(klik), dus ik zal het pas mee gaan maken als ik weer terug ben van Kreta.
In de aankondiging staat ook dat ik alle scripts en andere speciale opmaak van mijn blog moet opslaan en bewaren voor de zekerheid. Dus dat moeten we dan maar doen en maar hopen dat alle historie beschikbaar blijft waant daar blog ik tenslotte al 6 jaar en meer dan 120 dagen voor.
Mocht het allemaal niet meer werken dan zal het een lange vakantie worden voor jager.web-log of we keren nog mooier en beter terug na 1 september als jager.weblog, zonder streepje dus.
Veel van mijn bezoekers zitten allang niet meer bij web-log of hebben er nooit bij gezeten. Er zijn nog een paar van mijn vaste bezoekers die hier ook mee te maken krijgen zoals Pasula, Oma Karoetsie en CubrikTravel. Velen zijn naar punt.nl en wordpress gegaan,xa0 of hebben een eigen domein maar ik ben altijd gebleven, hopelijk komt het ook nu weer goed maar ik heb er wel vertrouwen in…


 

Dit bericht werd geplaatst in All other stuff, Mijn nieuws. Bookmark de permalink .

11 reacties op Van web-log naar weblog

  1. Renesmurf zegt:

    ja, ik hoop het voor je, en voor al die andere web-loggers, dat het goed mag komen!
    Dat zal vast wel, ze weten heus wat ze doen.

  2. patrick zegt:

    Succes, je gaat er goed op vooruit. WordPress is de beste van allemaal!

  3. oma zegt:

    Ha Jager,

    We reageren al heel wat jaren op elkaar web-log, hopelijk kunnen we dat na 23 augustus blijven doen.
    Ik denk ook dat het wel goed komt, wil mijn archief ook niet graag kwijt. oma

  4. Spannend,ik hoop dat alles goed gaat met de overgang.

  5. Suske zegt:

    afwachten wat het wordt.
    Dan kan je nog steeds doen wat je wilt.
    Hopelijk gaat er niets verloren.

  6. madbello zegt:

    Zo dan, dat heeft lang geduurd, dat word spannend en ben benieuwd hoe de overgang zal gaan.

    Zou je het leuk vinden om een gast artikel te schrijven voor aboutblank.nl over de overgang en wat jouw ervaring is? Ik hoor het wel 😉

  7. jager zegt:

    @Madbello; Ik maak heel die overgang niet mee en ben pas begin september weer thuis van vakantie en laat me dan wel verrassen!

  8. Xiwel zegt:

    Ben benieuwd wat het gaat worden. Een soort preview durft Webminlog niet aan.

    Ik zal hoedanook last krijgen, omdat ik (inline)scripts gebruik. Scripts worden niet meer ondersteund ook niet als je een extra CSS-abonnement neemt. Bij het huidige web-log kan ik dat dan altijd nog op een aparte html-pagina plaatsen en als dat bij de WordPress-uitvoering niet meer gaat lukken, dan ga ik eens verder kijken.

    Bij WordPress zelf had ik al eens gekeken en daar is weinig mogelijk. Het grootste gemis vind ik dat je er geen voorbeeld van je reactie kan zien. Van het Webminlogteam heb ik begrepen dat zij dat ook niet in hun versie stoppen. Als ik zoiets wil zal ik WordPress op een eigen domein moeten gaan draaien. Dan is er veel meer mogelijk, maar heb ik er ook meer rompslomp aan met updates.

    Punt vind ik overigens ook bagger. Blogspot is er erg matig. Ik heb nog ergens anders een testdoemein, maar door tijdgebrek heb ik dat na een jaar nog steeds niet uitgezocht. Ga ik wel doen als de nieuwe webminminlog tegen gaat vallen. En anders wordt het toch maar een eigen WordPress domein.

  9. mrJanneman zegt:

    Je vergeet mij als vaste volger.:)

  10. jager zegt:

    @Janneman; oww, ja natuurlijk, jouw helemaal vergeten, jij ook succes met de overgang! Hahahha

  11. wauw spannend!!!
    nu is wordpress gaaf
    je gaat er zeker op vooruit
    mmm en je gaat naar kreta!
    fijne vakantie!!!

Reacties zijn gesloten.