Vakantie Kreta 2011 deel 2

Gaby op ons luchtbed in de golven.

We gaan verder met deel 2 van de nieuwe serie over onze vakantie op Kreta in de zomer van 2011.
Klik hier voor: deel1, van de serie .
Klik voor het reisverslag van Kreta 2010.
We gaan verder met de eerste dag op Kreta en dat was natuurlijk een dag naar zee. In de ochtend heb ik natuurlijk eerst een rondje hard gelopen en toen kwam ik onderweg bij een museum een slang tegen van wel 2 meter lang.
Die was er om mensen naar binnen te lokken en daar moest ik dus een foto van maken. Helaas moest ik daar wel nog 10 dagen op wachten voordat ik die slang weer terug zag….
Dit keer zijn we nog naar het strand geweest bij Starbeach, daar waar we het jaar ervoor ook het meeste zijn geweest.
De golven waren de eerste week aanzienlijk en in de tweede week was het juist vooral windstil en was de zee erg kalm en helder.
Na zo’n dag zwemmen en zonnen hadden we wel trek gekregen en zijn we ergens langs de boulevard een restaurant ingedoken alwaar we lekker hebben gegeten.

Mijn avond eten de eerste avond, iets van ossenhaas kebab met een soort soja saus en Tzatziki, erg lekker!

Exclusief_was_het_eten wel,xa0 maar ook erg lekker, ik had Kebab en Gaby had iets met Gyros maar dan in een soort kroket vorm.

Na het eten nog een raki drinken op de eerste avond in Chersonisos, het was heerlijk maar best duur!

Daarna_de_volgende dag gaan we natuurlijk weer naar het strand en gaan we in de middag fietsen huren, maar daarover in een volgend deel meer..

Mijn nog wat bleke benen dag 1, er volgen hier nog een stuk of 14 van, hihihi.!

Natuurlijk_moet er ook dagelijks weer een foto van de benen worden genomen want zo kun je het beste volgen hoe bruin ik aan het worden ben.

Een donut eten op het strand, daar kwamen mannetjes mee over het strand lopen om ze te verkopen...


Wandelend_over het strand kwam je diverse verkopers tegen en zo kun je horloges kopen, zonnebrillen, massages maar ook etenswaar en donuts worden op het strand verkocht en die zijn vaak nog redelijk vers(hangt ervan af hoe lang die gast al over het strand wandelt).
Ze zijn erg groot en zoet maar ook erg lekker dus hebben we er wel een aantal gegeten.

Gaby aan de mojito in Malia. Dat waren stevige cocktails en het werd dan ook een lange avond!

Avonds_zijn_we naar Malia geweest naar de Beachcomber bar. Daar waren we vorig jaar ook een aantal keren en daar is het s’avonds best gezellig met wat live muziek.

Ik een hamburger aan het bakken in de keuken van ons appartement

Gezellig_was_het ook dit keer weer en we zijn we best wel aangeschoten terug gefietst…
Natuurlijk hebben we ook dit keer een aantal malen gewoon in het appartement gegeten want het wordt anders wel erg duur allemaal om uit eten te gaan. Verder wordt er bij alle maaltijden vrijwel altijd friet geserveerd en daar heb ik geen zin in om twee weken lang te eten. We hebben maar 2 keer rijst bij het eten gekregen en een keer pasta gegeten maar voor de rest was het mixed grill, gyros en allerlei andere vlees maaltijden met friet.
Ook op dat eten komen we in de komende delen nog wel een aantal keren terug…..

 

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Kreta vakantie 2011. Bookmark de permalink .

7 reacties op Vakantie Kreta 2011 deel 2

  1. het is januari en we kunnnen voorzichtig weer aan vakantie gaan denken!
    OT: wat bedoel je met :”het vreemde is dat ie in IE niet te zien is en firefox wel…raar maar waar

  2. is mijn vorige reaktie ernu wel???
    hahaha

  3. renesmurf zegt:

    Een heerlijk begin van een heerlijke vakantie!
    Op deze manier beleef je het allemaal nog een keer.

  4. jager zegt:

    @Linda; Wat ik bedoelde was dat deze nieuwe blog update wel in firefox te lezen was en niet in de IE. Ook na refreshen bleef de update weg en nog steeds doet mijn blog vreemd in IE, ik begrijp er niks van….

  5. er was storing o web-log
    de eerste reaktie minstens 4 keer geplaatst

  6. jager zegt:

    @linda; nou er is hier wel erg vaak storing helaas nog steeds niet alles in orde helaas… Ik mis nog boel plaatjes, misschien krijg ik die nog terug! 🙂
    Ach, ik zie het op Twitter: @webstreepjelog Weblog.nl De eerder gemelde storing is verholpen. Fijn weekend iedereen!

  7. oma zegt:

    Ha Jager,

    Kan me je verlangen naar een warme omgeving goed voorstellen. oma

Geef een reactie

