Vakantie Kreta 2011 deel 5

Uitzicht vanaf de pier van Chersonisos.(klik)

In deel 5 gaan we verder vanaf het strand van Kreta in de zomer van 2011.
Klik hier voor: deel1, deel2, deel3, deel4 van de serie. Klik voor het reisverslag van Kreta 2010.
Iedere dag ging ik in de ochtend een rondje hardlopen, eigenlijk net als thuis maar dan wat vroeger. Thuis loop ik vaak in het weekend 2 rondjes maar dat heb ik op Kreta maar niet gedaan vanwege de warmte in de middag.
De foto rechtsboven is dan ook genomen tijdens zo’n hardloop rondje omdat ik meestal de camera meenam. Die camera nam ik mee omdat ik in 1 van mijn eerste rondjes langs een aquarium museum liep waar een grote boa constrictor slang voor de deur lag.
Toen ik dat bij terugkomst vertelde werd ik niet geloofd, dus wilde ik dat fotograferen. Helaas heb ik zo’n anderhalve week later die slang weer buiten gezien en dus heb ik onderweg af en toe wat andere plaatjes geschoten. Overigens komt die slang later dus nog terug in deze serie.

Bezoek aan oud Chersonisos, alwaar een optreden was met Griekse dansen natuurlijk.

In_de_avond hebben we vele verschillende uitgaansgelegenheden bezocht en zo waren we ook een aantal keer bij een zogenaamd “Griekse”avond met muziek dans en borden gooien, zoals het erbij hoort. Boven was een voorstelling in Oud Chersonisos, daar was ook vuur en een aantal stunts te zien van de dansers. Daar hebben we ook een filmpje van wat ik later zal plaatsen.

Vanaf het strand kon je iedere dag deze piraten rondvaartboot zien voorbijkomen.

Bijna_iedere dag zagen we de vloot met rondvaart boten voorbij komen, compleet met muziek om natuurlijk de aandacht te trekken van de strand gasten..

Zelfportret van een blije ik op het strand!

We_hadden speciale zonnebrand crxe8me mee met een factor 30 omdat we natuurlijk in het begin niet levend wilden verbranden, na een week zijn we over gegaan naar een lagere factor maar toch ben ik daarna nog verbrand….

Zelf koken en eten op ons balkon, spaghetti met tomato meatballs en veel kaas, heerlijk! 🙂

Op_driexebntwintig augustus 2011 hebben we lekker zelf gekookt en zijn we eens niet uit eten geweest. Dat was de dag van de verjaardag van mijn vriendin Gaby en hebben we dus lekker “thuis”gegeten en zijn daarna nog gaan stappen natuurlijk...

Bij Hooks hadden ze ook Hangbankjes, eens wat anders dan op de barkruk....

B
ijna_iedere avond gingen we wel even langs bij Hooks, zoals vorige keer al beschreven. Even lekker loungen of borrelen aan de bar. Er was altijd wel wat te doen en de zoons van de barkeeper vermaakten ons met spelletjes als schaken, dobbelen of kaarten..

Lekker languit op de loungebank hangen...

Volgende deel gaan we verder met een barbecue bij ons appartement compleet met zang en dans en meer over het afzien door het warme weer, tenminste zoals werd vermeld in de krant dan. Natuurlijk komen er ook net al vorig jaar weer een aantal filmpjes aan het einde van de serie en daar zijn een aantal er leuke bij!
**Voor als u wilt reageren, houd er dan rekening mee dat het even kan duren voordat de reactie zichtbaar wordt, dit kan ik helaas momenteel niet aanpassen op mijn blog...**

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Kreta vakantie 2011 en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Vakantie Kreta 2011 deel 5

1. oma zegt:

Ha Jager,
    Ik heb een klein vermoeden waar deze zomer de vakantie naar toe gaat.
    Wel een mooie vakantie van afgelopen zomer. oma

Ot, in mijn schooltijd schreef ik nog met een kroontjespen, in de eerste klassen.

2. Redstar zegt:

Wat een klein tafeltje op die ene foto:D Of lijkt dat maar zo?
    Factor 30 heb je daar wel nodig ja

3. jager zegt:

@Oma; die kans is groot maar in het voorjaar naar een ander Grieks eiland is de bedoeling….
    @redstar; het tafeltje is inderdaad niet veel groter dan dat het lijkt, hahhaha

4. renesmurf zegt:

Van licht naar donker, naar licht en donker.
    Zo glijden de dagen en nachten heerlijk voorbij.

5. madbello zegt:

Mij reactie van een paar weken geleden staat er niet bij 😦