Jager van vroeger tot nu 3

Tee jaar, Tee jaar(vrij vertaald)

Vandaag in deel 3 van de serie over mijn fotoboeken vanaf mijn geboorte tot nu reizen we van mijn eerste naar mijn tweede levensjaar.
Zoals u kunt zien wordt ik op naast staande foto 2 jaar en kon ik dus al goed tellen!
De eerste delen en de rest van deze serie uit mijn fotoboeken staan.
DEEL1, DEEL2, en de hele serie achter elkaar.
V
andaag gaan we dus op weg van mijn eerste naar mijn tweede verjaardag en maken wederom een tussenstop op Ameland en dit keer een uitstapje met de buren. We gaan de tuin in en vieren feestjes bij andere leeftijdsgenootjes.
We hadden in die tijd goed contact met de buren en die hadden ook een zoon gekregen die net iets jonger was als ik.
Met hen zijn we op vakantie geweest naar Ameland en ik ben lang bevriend geweest met die buurjongen genaamd Arno.
Tegenwoordig heb ik geen contact meer met mensen uit die periode maar het roept wel veel herinneringen op en doet mij nadenken over hoe het nu met deze personen vergaat. Ik hebxa0natuurlijkxa0een aantal mooie tools ter beschikking om eens te gaan kijken waar deze mensen zijn gebleven maar van velen weet ik niet eens meer de volledige naam en gebruik ik mijn volledige naam ook niet op mijn log.
De beste aanknopingspunten vond ik tot nog toe via schoolbank.nl, dus misschien kom ik nog wat meer bekenden tegen van die tijd. Ik zal in ieder geval wel straks een aantal schoolfoto’s gaan uploaden zodat klasgenootjes van die tijd kunnen aangeven of ze op die foto’s staan. Altijd leuk om oude kennissen en vrienden weer eens tegen te komen op internet.

Mijn opa houd mij in de lucht op mijn eerste verjaardag(klik groot).

Ik op de foto samen met een vriendinnetje en een buurjongen die net nog wat jonger was(klik groot).

Hier ben ik dus op bezoek bij dat betreffende vriendinnetje, al weet ik echt niet meer wie dat ook alweer was, het was vast wel gezellig! (klik groot)..

Achter in de tuin spelen in een zandbak samen met wat straatgenootjes.

Bij_ons_eerste_huis hadden we een grote achtertuin met 2 garages en genoeg speel mogelijkheden in de buurt. Ik heb me daar prima vermaakt voor zover ik mij kan herinneren….

Nog_wat_foto’s van mij en mijn buurjongen waarmee ik later ook nog wel veel heb opgetrokken.(klik foto’s groot)

Hier_gingen we met onze buren naar Ameland in dezelfde caravan als waar ik het de vorige keer al over had in Hollum Ameland.(klik foto’s groot)

Nog_meer_foto’s van Ameland maar dan nu van de caravan zelf. Links de stapelbedden waar er 2 van waren in de caravan en recht het woongedeelte.(klik foto’s groot)

Op mijn tweede verjaardag kreeg ik een zwembad, trommel een een beer genaamd nono(klik groot)..

Ik trots op een klap bankje met een vriendinnetje en ik weet even niet wie er in het midden zit.(klik groot).

Dit bericht werd geplaatst in Mijn fotoalbums en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Jager van vroeger tot nu 3

  1. Suske zegt:

    die foto’s stralen een beetje dezelfde sfeer uit als deze die ik vandaag poste.
    waarschijnlijk door de toenmalige technieken van onze fototoestellen.
    mooie herinneringen zoals deze moet je koesteren.

  2. renesmurf zegt:

    Ja, prachtig! Ik ben zelf niet op zoek naar mensen uit mijn verleden, waar die drang vandaan komt weet ik niet. Maar een kijkje in jouw prille leven vind ik dan wel weer tof.

  3. oma zegt:

    Ha Jager,

    Je had het goed bij je ouders, leuk zo met je vriendje.
    En heb je Nono nog? oma

  4. Lady Troy zegt:

    DJ z’n PET-Scan ging Maandag niet door.
    Wel vroeg op en de fyle in en nuchter komen…maar eenmaal daar
    waren er technische mankementen tussen de computer en de Scan apparaat.

    Gelukkig had die de kobalt infuus nog niet gehad toen het ontdekt werd.
    Nu is hij er vanmorgen heen.
    Weer dezelfde trajecte doen…nuchter blijven… vroeg op
    en de fyle in…

    Dan weer tijden wachten op de uitslag!
    Fijne dag wens ik je.

  5. Lady Troy zegt:

    Erg leuk Jager de foto’s van vroeger van je.
    Een hele klus dit zo te maken op je logje!
    Fijne dg wens ik je. Knf. van Lady Troy

  6. jager zegt:

    @Oma; die nono heb ik nog heel lang gehad, maar die is nu wel vergaan vrees ik!

  7. Geweldig die serie jeugdfoto’s hoe een klein krijgertje een jager werd 🙂

  8. oma zegt:

    Ha Jager,

    En dan te bedenken dat 2 jaar later de kleuren tv kwam, en nog veel meer. oma

  9. jager zegt:

    @oma nee, ik denk ik heb deel 4 al vanmiddag online gezet en waarom staat ie er nog niet via weblog…denk aan overstappen naar worpress

  10. madbello zegt:

    Mooie tijd, zo in die cararavan en alles chocolade bruin.

  11. Pingback: Jager van vroeger tot nu 17 | Jagers weblog

  12. Pingback: Jager van vroeger tot nu 16 | Jagers weblog

  13. Pingback: Jager van vroeger tot nu 15 | Jagers weblog

  14. Pingback: Jager van vroeger tot nu 14 | Jagers weblog

  15. Pingback: Jager van vroeger tot nu 13 | Jagers weblog

  16. Pingback: Jager van vroeger tot nu 12 | Jagers weblog

  17. Pingback: Jager van vroeger tot nu 11 | Jagers weblog

  18. Pingback: Jager van vroeger tot nu 10 | Jagers weblog

  19. Pingback: Jager van vroeger tot nu 9 | Jagers weblog

  20. Pingback: Jager van vroeger tot nu 8 | Jagers weblog

  21. Pingback: Jager van vroeger tot nu 7 | Jagers weblog

  22. Pingback: Jager van vroeger tot nu 6 | Jagers weblog

  23. Pingback: Jager van vroeger tot nu 5 | Jagers weblog

  24. Pingback: Jager van vroeger tot nu 4 | Jagers weblog

Geef een reactie

