Jager van vroeger tot nu 4

Wat een stoere kerel met een blonde kop!(klik groot)

We gaan weer verder met de serie over mijn verleden met de foto’s uit mijn fotoboeken die ik allemaal aan het inscannen ben. Klik hier voor DEEL1, DEEL2, DEEL3en de hele serie achter elkaar..

Vandaag in deel 4 gaan we opnieuw naar Ameland, we gaan naar de kleuterschool en mijn broertje komt op de wereld. Dus weer een deel dat je niet kunt overslaan in mijn verleden!
Rechts is een foto te zien van mij toen ik ongeveer 3 jaar oud was en bijna naar de kleuterschool zou gaan. Als ik het allemaal zo terug kijk is het toen heel snel gegaan met naar school gaan en ouder worden.
In 1975 kreeg ik een broertje xa0die Ralf heet en toen was ik 3 jaar oud. Vanaf dat moment was ik dus niet meer het enige kind in huize Jager, dat overigens toen nog andersxa0heette. Maar daarover misschien nog later meer.
In datzelfde jaar ging ik ook naar school en wel naar de kleuterschool genaamd it Roefke. Ik heb even nagezocht waar die naam vandaan kwam en vond het volgende: ROEFKE is een Friese verkorting van RUDOLFA(Klik voor meer info). Deze kleuterschool lag op zo’n 5 minuten lopen van ons toenmalige huis. Ik ben er een aantal jaren geleden nog eens langs gelopen maar veel is er niet meer van over.
Het was wel een blije tijd met veel speel plezier en vakanties op Ameland. Het leven was toen zeker nog 1 groot avontuur en dat zie je dan ook wel terug in de foto’s.

Met oma, mama en neef Robert op het strand van Ameland(klik groot).

Kuilen graven met mijn neef Robert, daar waren niet alleen de Duitsers goed in!(klik groot).

Hier moest ik even fotogeniek zijn dus laat maar een strootje zien… (klik groot)..

Dit is ook op Ameland maar dan bij een tante thuis die daar woonde, op de achtergrond mijn nichten.

Toen werd mijn broertje Ralf geboren in 1975.

Het_was_wel even wennen thuis en het lijkt met het doorbladeren van die fotoboeken zo snel te zijn gegaan maar ineens had ik dus een broertje….

Samen_met_mijn broertje Ralf op de bank, en daar moest ik natuurlijk goed bij oppassen.(klik foto’s groot)

Hier_ben_ik weer even terug op Ameland en show ik twee modieuze zwembroeken uit die tijd….(klik foto’s groot)

Naar_de_kleuterschool, links samen met mijn buurjongen Arno, ook uit het vorige fotoboeken deel en rechts met een optocht waarbij ik als politie agent verkleed was..(klik foto’s groot)

links een stripboek lezen en recht met mijn broertje, wat vage foto’s…(klik groot)..

Klasse foto op de kleuterschool. Ik zal het tzt. op schoolbank.nl plaatsen voor de namen.(klik groot).

Nog een klasse foto op de kleuterschool maar dan buiten op de speelplaats.(klik groot).

Dit bericht werd geplaatst in Mijn fotoalbums en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Jager van vroeger tot nu 4

  1. pleeboy zegt:

    Als je zo kijk heeft iedereen eigenlijk dezelfde kinderfoto`s:-)

  2. renesmurf zegt:

    Ja, en de klassefoto`s vind ik nog altijd het leukste! wetende dat al die kinderen die foto ook hebben en zo nu dan nog eens naar hetzelfde kijken.

  3. madbello zegt:

    Hiiiiii! Je word steeds jonger, schattig!!! Moet ik ook doen zo’n serie terug in de tijd.

  4. Pingback: Jager van vroeger tot nu 17 | Jagers weblog

  5. Pingback: Jager van vroeger tot nu 16 | Jagers weblog

  6. Pingback: Jager van vroeger tot nu 15 | Jagers weblog

  7. Pingback: Jager van vroeger tot nu 14 | Jagers weblog

  8. Pingback: Jager van vroeger tot nu 13 | Jagers weblog

  9. Pingback: Jager van vroeger tot nu 12 | Jagers weblog

  10. Pingback: Jager van vroeger tot nu 11 | Jagers weblog

  11. Pingback: Jager van vroeger tot nu 10 | Jagers weblog

  12. Pingback: Jager van vroeger tot nu 9 | Jagers weblog

  13. Pingback: Jager van vroeger tot nu 8 | Jagers weblog

  14. Pingback: Jager van vroeger tot nu 7 | Jagers weblog

  15. Pingback: Jager van vroeger tot nu 6 | Jagers weblog

  16. Pingback: Jager van vroeger tot nu 5 | Jagers weblog

Geef een reactie

