Jager van vroeger tot nu 6

Ik heb een tijd lang getennist en was best goed(klik groot)

In dit deel gaan we op vakantie naar Roemenië waar toen nog de dictator Nicolae Ceau?escu(klik)heerste. Verder overleven we de horror winter van 1979 en loop ik nog even als koe rond.
Dit is deel 6 van de serie over mijn verleden met de foto’s uit mijn fotoboeken die ik allemaal aan het inscannen ben. Klik hier voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, en de hele serie achter elkaar.

De sport die ik het meest heb beoefend in mijn jeugdige jaren was tennis. Daar was ik al vroeg mee begonnen en dat kwam omdat mijn ouders ook tennisten en omdat we tegenover de sportvelden en dus ook de tennisbanen woonden toen.
Naast tennis heb ik ook een aantal jaren op voetbal gezeten maar daarover komen pas later foto’s want daar ben ik ook later mee begonnen. Ergens toen ik een jaar of 16 was ben ik gestopt met tennis omdat ik last kreeg van een tennisarm.
Ik heb toen nog wel veel gezeild maar daar hield mijn actieve sport loopbaan voor een lange tijd op totdat ik dus sinds enkele jaren weer aan het hardlopen ben begonnen…..

Kerst vieren op de bank, winter 1978. Dit keer lampjes in de boom in plaats van kaarsen. (klik groot)..

Op het strand wandelen van Ameland najaar 1978 of voorjaar 1979. Mijn broertje vond de harde wind niet echt leuk. Wel waren het hele modieuze regenjassen toen!.

Links was ik verkleed als koe, maar ik weet niet meer precies waarom. Ik geloof voor een voorstelling en vooral die uiers als detail waren erg leuk om voor lul te lopen! Rechts ga ik voor mijn zwemdiploma B, ik had alleen veel moeite met rechtdoor zwemmen op de rug…(klik foto’s groot)

Vakantiexa0Roemenixebxa0zomer 1979, ergens begin Juli in de plaats Roemeense badplaats Mamaia(klik voor google maps) aan de Zwarte zee. Dat jaar ontmoeten we we een aantalxa0kennissenxa0die we later nog kwamen bezoeken en die ook nog mee op vakantie zijn geweest op Ameland. Ook zou einde van dat jaar de dictator vanxa0Roemenixeb, diexa0Nicolae Ceau?escu(klik) worden afgezet.

Stripboek lezen op het Roemeense strand van Marmaia.(klik groot).

Links kerst 1979 het werd een echte horror winter! Rechts ben ik op de schaats, jawel nog op echte Friese doorlopers, ook wel houtjes genoemd….(klik foto’s groot)

Winter 1979, meters hoge sneeuw, we konden via het boven raam naar buiten. Ik weet nog dat mijn vader toen samen met anderexa0vrijwilligersxa0op pad moest om een aantal boeren uit de sneeuw te graven. ..

Terug op school, nu de eerste klas van de lagere school. Open dag en juffrouw kijkt mee..(klik groot).

Dit is in Zweden aan de kust bij Stockholm waar we met een Cruise zijn geweest bij de trouwdag van mijn opa en oma..

Dit bericht werd geplaatst in Mijn fotoalbums en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Jager van vroeger tot nu 6

  1. Lady Troy zegt:

    Een Nieuwe lente…
    Een nieuw geluid.

    Is te lezen op mijn nieuwe logje.

    Heb een fijne dag.
    Knf. van Lady Troy.

  2. ik vind dit zo’n leuke serie!

  3. Suske zegt:

    die winter van 1979 was een heel strenge en die herinner ik me maar al te goed.
    Mooie vakantiefoto’s.

  4. Leuk, ik heb ook tot ongeveer mijn zestiende getennist en ook moeten voorspelen voor de bond.
    maar ja, in die tijd kwamen ook de meiden in zicht en vond uitgaan belangrijker dan trainen.
    Beetje dom geweest misschien maar ja kan gebeuren. 🙂

  5. renesmurf zegt:

    Kerstbomen en zomervakantie`s, wat zijn fotoboeken toch heerlijk he!

  6. oma zegt:

    Ha Jager,

    Als je zo vlak bij de tennisvelden woon, kun je niet aan de kant blijven staan.
    Jammer dat je door een blessure moet stoppen.
    Je ziet er als koe wel leuk uit, zou men dat nu nog aantrekken?
    Je hebt als kind al heel wat landen bezocht. oma

  7. Pingback: Jager van vroeger tot nu 17 | Jagers weblog

  8. Pingback: Jager van vroeger tot nu 16 | Jagers weblog

  9. Pingback: Jager van vroeger tot nu 15 | Jagers weblog

  10. Pingback: Jager van vroeger tot nu 14 | Jagers weblog

  11. Pingback: Jager van vroeger tot nu 13 | Jagers weblog

  12. Pingback: Jager van vroeger tot nu 12 | Jagers weblog

  13. Pingback: Jager van vroeger tot nu 11 | Jagers weblog

  14. Pingback: Jager van vroeger tot nu 10 | Jagers weblog

  15. Pingback: Jager van vroeger tot nu 9 | Jagers weblog

  16. Pingback: Jager van vroeger tot nu 8 | Jagers weblog

  17. Pingback: Jager van vroeger tot nu 7 | Jagers weblog

Geef een reactie

