Jager van vroeger tot nu 7

Bezoek aan Madurodam op de trouwdag van mijn opa en oma(klik groot)

Vandaag gaan we weer verder met de serie over mij van vroeger.
In dit deel gaan we opnieuw naar Ameland, en komen we naar de lagere school en is er een teamfoto van mijn voetbal avonturen.
Dit is deel 7 van de serie over mijn verleden met de foto’s uit mijn fotoboeken die ik allemaal aan het inscannen ben.
K
lik hier voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, en de hele serie achter elkaar..

Rechts is een foto van mij te zien bij een bezoek aan de miniatuurstad Madurodam. Dit was op een trouwdag van mijn opa en oma in oktober van het jaar 1979 en we gingen er toen met de hele familie naar toe.
Na de vakantie naar Roemenixeb waarover ik het vorige deel heb geschreven zijn we ook nog 3 weken op vakantie geweest op Ameland samen met mijn neef en een vriend van hem. Het was prachtig weer en we hebben er toen nog heerlijk van genoten.
Helaas wisten we toen nog niet dat het de laatste vakantie met mijn opa zou zijn want een jaar later lag hij in het ziekenhuis en zou later in het jaar overlijden. Daarom heb ik ook van hem nog een laatste foto geplaatst.
Toen hij in het ziekenhuis lag zijn we opnieuw op vakantie geweest naar Ameland maar nu alleen met mijn oma die regelmatig terug is geweest naar het ziekenhuis..

Vakantie 1979 de laatste 3 weken nog even genieten op het strand van Ameland! (klik groot)..

Met de auto van mijn opa gingen we vaak naar het strand, maar dat stukje strand waar we toen naar toe gingen blijkt niet meer te bestaan en is helemaal ingenomen door de zee. Dat ontdekten we 2009 toen ik opnieuw een weekje op Ameland was(klik)

Links zijn mijn broertje en ik aan het vliegeren tijdens de vakantie op Ameland in het jaar 1979.
Rechts op de foto mijn broertje, dan ikzelf en daarnaast mijn neef Robert en op de voorgrond een vriend van mijn neef. We hadden naast de caravan nog een grote tent staan waarin de jeugd sliep want de hele familie was er bij op Ameland dat jaar. De caravan staat er helaas niet meer daar is een nieuwe soort bungalow voor in de plaats gekomen..(klik foto’s groot)

Links nog een laatste foto van de vakantie Roemenië zomer 1979, ik alleen in het diepe zwembad met alleen diploma A.
Rechts een foto van mijn opa die is overleden eind 1980.

Schoolfoto van ik geloof de 2e klas van de lagere school, de Hjerre Gjerritsskoalle(op z’n Fries). Devoornamen van iedereen heb ik nog en de foto staat ook inmiddels op schoolbank.nl.(klik groot).

Links najaar 1979 bij de voetbalvereniging GAVC. Ik speelde rechtsbuiten maar was niet een echte sterspeler…! Rechts een kerstviering op de lagere school, de kerst van 1979..(klik foto’s groot)

Voorjaar 1980 weer een schoolfoto, ik geloof met de zogenaamde FFF feesten, die waren een lokaal begrip. De vraag is natuurlijk waar ik op de foto sta(klik foto groot)..

Schoolreisje en dan ga je natuurlijk ook naar een zwembad.(klik groot).

Op schoolreisje, altijd gezellig in de bus. Ik geloof dat we naar Oranjewoud gingen toen…..

Volgende keer gaan we weer naar Ameland en dan wel ponyrijden, we gaan schaatsen, we gaan naar ren je rot en naar het ziekenhuis en naar Spanje, dus het wordt weer een vol deel!

Dit bericht werd geplaatst in Mijn fotoalbums en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Jager van vroeger tot nu 7

  1. Patrick zegt:

    Altijd mooi om terug te zien kun je het tenminste allemaal nog een beetje onthouden.

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Je opa heeft de uitstraling van een echte opa.
    Was de auto een Lada of een Fiat?
    Was het camping Boomhiemke op Ameland?
    Dat is nu Vakantiepark Boomhiemke geworden.
    Ik ben daar in 1974 geweest me vrienden.
    Ben nog nooit in Madorodam geweest. oma

  3. Blijf het geweldig vinden die foto’s uit de oude doos.

  4. Redstar zegt:

    Dat zijn weer leuke oude foto’s. Het lijkt me wel een werk ze allemaal in te scannen.

  5. renesmurf zegt:

    En dan kijk ik naar je opa en denk, goh, hij had dat toen eens moeten weten, dat het in 2012 allemaal wereldwijd te bekijken was.

  6. Rob van der Klugt zegt:

    De rode auto is een Moskvitch 408 uit plusminus 1967, van Russische makelij, maar ook in Antwerpen gebouwd onder de naam Scaldia. Ondanks de lage prijs werd het type weinig in ons land verkocht. Jammer eigenlijk, want het was een mooi ontwerp, getekend door de Amerikaan(!) Raymond Loewy, beroemd van het Coca-Cola-flesje. Opa had een bijzondere smaak!

  7. jager zegt:

    @Rob; Thanks dit alles wist ik niet, mijn opa was al bijzonder voor mij maar nu nog iets extra! 😉

  8. Pingback: Jager van vroeger tot nu 17 | Jagers weblog

  9. Pingback: Jager van vroeger tot nu 16 | Jagers weblog

  10. Pingback: Jager van vroeger tot nu 15 | Jagers weblog

  11. Pingback: Jager van vroeger tot nu 14 | Jagers weblog

  12. Pingback: Jager van vroeger tot nu 13 | Jagers weblog

  13. Pingback: Jager van vroeger tot nu 12 | Jagers weblog

  14. Pingback: Jager van vroeger tot nu 11 | Jagers weblog

  15. Pingback: Jager van vroeger tot nu 10 | Jagers weblog

  16. Pingback: Jager van vroeger tot nu 9 | Jagers weblog

  17. Pingback: Jager van vroeger tot nu 8 | Jagers weblog

  18. Pingback: Dia’s deel 33 | Jagers weblog

Geef een reactie

