Jager van vroeger tot nu 8

Onder begeleiding van onze vader op de pony door de duinen van Ameland(klik groot)

Alweer deel 8 in de serie foto’s van jager van vroeger tot nu.
In dit deel gaan we opnieuw naar Ameland maar dan op de pony, we gaan schaatsen, naar Spanje en ik lig zelfs een keer in het ziekenhuis….

Dit is deel 8 van de serie over mijn verleden met de foto’s uit mijn fotoboeken die ik allemaal aan het inscannen ben.
K
lik hier voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7en de hele serie achter elkaar.

Rechtsboven is een foto van mijn broertje en ikzelf op een pony op Ameland, begeleid door onze vader. Inmiddels waren daar mijn ouders gescheiden en waren de vakantie dus verdeeld. Omdat mijn beide oma’ s een caravan op het zelfde park op Ameland hadden veranderde er voor ons qua vakantie niet zo veel.
Als we bij mijn vader ouders waren kwamen we daar 2 nichtjes tegen en als we bij mijn moeders ouders waren dan was er vaak een neef op bezoek waarover ik in het vorige deel al heb geschreven(klik).
Toen hij in het ziekenhuis lag zijn we opnieuw op vakantie geweest naar Ameland maar nu alleen met mijn oma die regelmatig terug is geweest naar het ziekenhuis..

Winter 1980 schaatsen op echte Friese doorlopers, oftewel houtjes..(klik groot)..

Wedstrijdje schaatsen tegen mijn broertje eveneens op houtjes maar hij inmiddels zonder stoel! (klik)

Links meer schaatsen maar dan op de schaatsbaan van Grouw, met de kerktoren op de achtergrond. Later zouden we verhuizen naar een plek bijna tegenover deze schaatsbaan aan het water. Dit was wedstrijd schaatsen van school.
Rechts opnieuw wedstrijd schaatsen van school en dit keer won ik ook nog eens!.(klik foto’s groot)

Links Op de pony op Ameland bij de plaats Ballum hebben we toen pony’s gehuurd. Links zit ik op de pony naast een nicht van mij en daarnaast mijn broertje en rechts is mijn tante de begeleider..

School-uitje naar het alom bekende school programma “ren je rot” waarbij je een wedstrijd deed tegen e andere scholen. Ik weet niet of we gewonnen hebben maar leuk was het wel!(klik groot).

Linksboven en rechts een aantal documenten en afbeeldingen van onze vakantie naar Torremolinos, Spanje. We gingen samen met mijn moeder en soms ging mijn oma ook mee. We gingen toen meestal rond de kerst dagen en ook nieuw jaar hebben we daar een aantal maal gevierd….(klik foto’s groot)

Op het strand van Torremolinos in december, zo’n 20 graden en geen zwem weer maar zeker wel leuk op het strand om te spelen!(klik foto groot)..

Dit is 1 van de weinige keren dat ik in het ziekenhuis heb gelegen en dat houd ik ook liever zo…(klik groot).

Op de foto met mijn broertje en mijn beide nichten. Polsbandjes waren toendertijd blijkbaar in…….

Volgende keer gaan we natuurlijk weer naar Ameland en naar school, voetbal en doen we weer wat aan tennis!

Dit bericht werd geplaatst in Mijn fotoalbums en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Jager van vroeger tot nu 8

  1. Redstar zegt:

    Je rss feed doet het YEAH :D.
    Die ziekenhuisbedden zien er tegenwoordig niet meer zo uit. Het is voor mij ook erg lang geleden dat ik er lag.

  2. Renesmurf zegt:

    Ja, zo komen ook al je herinneringen, en in feite je levensverhaal, weer helemaal naar boven.
    Schaatsherinneringen heb ik ook! In het ziekenhuis heb ik nog nooit gelegen.

  3. Pingback: Jager van vroeger tot nu 17 | Jagers weblog

  4. Pingback: Jager van vroeger tot nu 16 | Jagers weblog

  5. Pingback: Jager van vroeger tot nu 15 | Jagers weblog

  6. Pingback: Jager van vroeger tot nu 14 | Jagers weblog

  7. Pingback: Jager van vroeger tot nu 13 | Jagers weblog

  8. Pingback: Jager van vroeger tot nu 12 | Jagers weblog

  9. Pingback: Jager van vroeger tot nu 11 | Jagers weblog

  10. Pingback: Jager van vroeger tot nu 10 | Jagers weblog

  11. Pingback: Jager van vroeger tot nu 9 | Jagers weblog

Geef een reactie

