Jager van vroeger tot nu 14

Even poseren met een zeilvriendin van toen, volgens mij heette zij Sandra(klik groot)

Deel 14 vandaag zal voornamelijk gaan over zeilkamp in het Friese Akkrum en omgeving.
Klik hier voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9 ,DEEL10, DEEL11,DEEL12, DEEL13, en de hele serie achter elkaar.

Volgens mij ben ik ongeveer 4 jaar mee geweest met deze varende zeilschool en daarna ben ik begonnen in mijn woonplaats zelf bij de jeugdherberg Oer ’t hout in Grouw waar wij toen naast woonden.
Die zeilschool in Akkrum was een varende zeilschool, dus je lag met de boten iedere dag op een andere plek. Zo kwamen we in Sneek maar ook in Grouw en Eernewoude.
In Grouw gingen we dan altijd naar de discotheek waar ik veel ben geweest in mijn jeugd, genaamd de Treemter. Die blijkt ook nog steeds te bestaan en ik ben er ooit nog een keer geweest toen we een keer terug gingen naar Grouw en een huisje hadden gehuurd op het vakantie park Yn e lijte.
Dat betekend in de luwte in het Nederlands en was in januari dit jaar(2012) nog in het nieuws(KLIK) vanwege wateroverlast.

De slaapvertrekken in de hoofdboot de Allegonda, altijd een gezellige boel.

Allemaal op stapelbedden, de hele nacht gezelligheid (klik)

Boven links op de achtergrond het skûtsje van de zeilschool en op de voorgrond aan het peddelen op een surfplank(klik groot).
Boven rechts De optimisten varen achter het skûtsje aan. (klik foto’s groot)

Boven links, de zeilschoolboot de Allegonda en daarlangs varend het skûtsje van de zeilschool en daarvoor een valk.
Boven rechts de zeilboot klaarmaken voor een nieuwe trip. (klik foto’s groot)

De slaapplekken van de wat ouderen was op het skxfbtsje, iets meer luxe en geen stapelbedden!(klik groot).

Sandra met het verkeerde been in het water gestapt en bij het flesje Amstel was mijn bed…(klik foto groot)..

De voorkant van de hoofdboot van de zeilschool de Allegonda en in het midden een aantal optimisten.(klik foto groot)..

Linksboven: Ik samen op de foto met eeeh, even haar naam kwijt maar ik weet wel dat zij ook uit Grou kwam.
Rechts: Nu in mijn uppie poseren voor de foto.(klik foto’s groot)

Linksboven: Nog een groepsfoto in de slaapvertrekken!
Rechts: De laatste groepsfoto van de laatste avond, als piraten verkleed natuurlijk.(klik foto’s groot)

Volgende keer gaan we slagen voor school, op vakantie naar Callantsoog en daar ook werken en dan sluiten we gelijk aan op mijn vroegere vakantie serie over Callantsoog en komen we nog een keer in België!

Dit bericht werd geplaatst in Mijn fotoalbums en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Jager van vroeger tot nu 14

  1. madbello zegt:

    Wat een waanzinnige foto’s en wat een tijd. Zo te zien was het echt fantastisch 😉

  2. madbello zegt:

    Hei!!! Mijn reactie staat er op zonder dat ik in weblog.nl ben ingelogt 🙂 nu nog dat het mijn gegevens onthoud als ik nog eens een reactie geef zou helemaal top zijn……

  3. renesmurf zegt:

    ja, prachtig, zo ging dat in die tijd he.
    Soms werd even het toestel gepakt, en dan klikken maar, ditmaal dus in het slaapvertrek.

  4. oma zegt:

    Ha Jager,

    Je bent opeens niet meer alleen, je vriendinetje Sandra.
    Volgende week in de show meisjes en meisjes namen, dus…
    Barry Manilow – Sandra?
    Kan me voorstellen dat het verblijf op de Allegonda een groot feest was.
    Ha Ha, flesje Amsterl was mijn bed, je bent nog niet veranderd.
    Leuke log, je ligt goed bij de meiden. oma

  5. pleeboy zegt:

    jij heb vroeger dus wat afgevaren en nu woon je ver weg van het water. gisteren ook een reactie neergezet maar die is dus niet doorgekomen, hopen dat het nu wel lukt

  6. Redstar zegt:

    Leuk deze oude foto’s. Water en zeilen (en voor mij vissen er nog bij) dat is toch ideaal om mee bezig te zien.

  7. Zeil je nu nog wel eens of is het bij de zeilkampen gebleven.

  8. Suske zegt:

    oude foto’s hebben wel wat. Bij het bekijken van mijn ouwe foto’s komen de verhalen zo boven.

  9. Pingback: Jager van vroeger tot nu 17 | Jagers weblog

  10. Pingback: Jager van vroeger tot nu 16 | Jagers weblog

  11. Pingback: Jager van vroeger tot nu 15 | Jagers weblog

Geef een reactie

