Jager van vroeger tot nu 16

De foto is niet echt van goede kwaliteit meer, dat komt omdat hij heeft gehangen op een prikbord, maar dit was ik op dexa0kazernexa0in Blomberg Duitsland samen met NOL.(klik groot)

Gezien het aantal foto’s wat ik nu nog over heb voor deze serie zal dit het voorlaatste deel worden in de serie. Vandaag dus deel 16 in deze serie over Jager van vroeger.
Klik hier voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9 ,DEEL10, DEEL11,DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15.

Vandaag gaan we de dienst in en wel in augustus 1991 begon mijn diensttijd. Ik zat nog bijxa0xe9xe9n van de laatste dienstplichtige lichtingen en was tijdens mijn keuring in Groningen geselecteerd voor de luchtmacht.
Ik kreeg een 11 weken durende opleiding als bewaker van luchtmacht objecten. De toenmalige LIMOS kazerne is nu een soort groene wijk geworden en van de trainingsbanen is helaas niks meer over.
Na die 11 weken training werd ik gestationeerd in Duitsland en wel op de locatie Blomberg. Dit was een middelgrote Nederlandse kazerne waar een viertal luchtafweer squadrons gevestigd waren. Die squadrons warenxa0gestationeerdxa0in de heuvels rondom Blomberg en zo zat ik op het 327 squadron op de locatie Goldbeck, vlakbij de stad Hamelen.
Ik kan niet anders zeggen dat ik er een fantastische tijd heb gehad en mijn logjes daarover kunt u HIER in de serie over mijn diensttijd teruglezen.

Er werd soms een biertje gedronken na diensttijd op de kamer op de Kazerne van Blomberg. Soms ook wel een heel treetje….


Boven Uitzicht vanaf mijn slaapkamer op de Kazerne over het midden terrein, waar een helikopter geparkeerd staat.(klik groot).
Boven Nog een foto van het midden terrein en dan richting de uitgang van de kazerne!. (klik foto’s groot)

Boven links foto in het wacht hok op het 327 sqn. Uit Verveling even een plaatje schieten van de helm met een kogel erop van onze Fal. In Duitsland liep je als bewaker met een geladen geweer bewaking vanwege de extra dreiging door de RAF(Rote Armee Fraction) en omdat wij stinger raketten op de site hadden die erg gewild waren….(klik groot).
Boven rechts In die diensttijd is mijn oma helaas overleden, dit was 1 van de weinige foto’s die ik nog van haar heb.. (klik foto’s groot)

De heen en terugreis tussen huis en kazerne gebeurde meestal met de trein, dit was richting Callantsoog.

Boven Nieuwe omgeving, nieuwe vrienden, hier heb ik mijn huidige vriendin ontmoet die toen vlakbij Detmold woonde. Ik heb daar al eens eerder een logje over geschreven(KLIK).
Boven rechts Een foto van de tuin bij de toenmalige woning tijdens een verjaardag feestje. Het was er altijd erg gezellig .(klik foto’s groot)

Volgende keer gaan we nog 1 keer de dienst in maar dan in Nederland en nemen we afscheid van deze serie….
*Voor_als_u_wilt reageren, houd er dan rekening mee dat het even kan duren voordat de reactie zichtbaar wordt, dit kan ik helaas momenteel niet aanpassen op mijn blog.
..*

Dit bericht werd geplaatst in Mijn fotoalbums en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Jager van vroeger tot nu 16

  1. renesmurf zegt:

    De dienstijd, een rottijd, voor mij tenminste.
    Gelukkig duurde het zo kort voor mij dat er slechts 1 foto gemaakt is.

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Een van de laatste diensplichtige, gaf dat geen vreemd gevoel.
    Dat was in een roerige tijd dat je in dienst zat.
    Je hebt er een leuke serie van gemaakt. oma

    namens KIKA bedankt voor je gedoneerde bijdrage.

  3. pleeboy zegt:

    mooie tijd vooral geen belasting betalen als je in dld zat. zelf heb ik 11 mnd in seedorf gezeten als YPR monteur

  4. Blijft leuk om iemand zo te zien opgroeien.
    Off topic, die muziek was ook ruim voor mijn tijd 🙂

  5. jager zegt:

    @Rene; die foto wil ik wel zien!
    @Oma; ze zouden het weer moeten invoeren!
    @pleeboy; ik was daar wel eens en idd, ik heb nog een denon audio systeem uit die tijd, geweldig!
    @LG; oww, gelukkig maar, hahahahah

  6. oma zegt:

    Ha Jager,

    Will Tura is ook erg bekend geworden door de zeezender radio Mi Amigo. oma

  7. Lady Troy zegt:

    Hoi Hoi
    M’n Pc doet momenteel raar,
    dus ik hou het kort.
    Ik wens je een heel fijn weekend
    en natuurlijk met lekker weer!
    Liefs en knf. van Lady Troy

  8. Lady Troy zegt:

    Wat ik gisteren schrijven wilde Jager…
    Ik heb genoten van je logje…erg leuk!
    Kom ik ga je vast een fijne gezellige Koninginnedag wensen en voor morgen een leuke Zondag. Knf. van LT
    http://ladytroy.forum2go.nl/

  9. Redstar zegt:

    Ik heb niet in dienst gezeten. Ik ben officieel een weigeraar 😛

  10. Pingback: Jager van vroeger tot nu 17 | Jagers weblog

Geef een reactie

