Lente in Parijs

Seine Crossing speelveld in Battlefield 3. Vechten in het centrum van Parijs met de Eiffeltoren op de achtergrond.(klik groot)

Vandaag ga ik eens iets verrassends doen en wel een log schrijven over muziek en games samen.
Ik speel nu al enige tijd Battlefield 3 en in die game zijn ook twee speel velden die zich afspelen in Parijs.
Het ene speelveld(map) speelt zich af langs de Seine en daarvan is een schermafdruk hier rechts te zien.
Op de achtergrond duidelijk de Eiffeltoren die ook zichtbaar is op de map Metro. Die speelt zich dus, hoe kan het ook anders,xa0 in de ondergrondse af maar ook een stukje bovengronds en daarvan is hieronder een scherm afdruk te zien.
Nu de muziek die ik er dan altijd bij denk is uit Duitsland en zou je er zelf niet direct bij zoeken maar ik vindt het wel een mooi nummer dat ik nog regelmatig een keer in het weekend draai.
Het komt van Rammstein en heet Frxfchling in Paris. Het nummer komt van de cd Liebe ist fxfcr alle da en hieronder staat het YouTube filmpje van het nummer, dus oordeel zelf. Helemaal onderaan staat ook nog de songtekst eerst in het Duits en daarna vertaald naar het Engels. Kun je het ook nog meezingen…

Het speelvel metro, op de achtergrond ga je onder de grond en zie je ook weer de Eiffeltoren staan....(klik groot)

Hieronder de songtekst in het Duits en Engels.

Im Lichtkleid kam sie auf mich zu
ich weixdf es noch wie heut':
Ich war so jung,
hab' mich geniert
doch hab' es nie bereut.

Sie rief mir Worte ins Gesicht,
die Zunge lustgestrxe4ubt;
verstand nur ihre Sprache nicht;
ich hab' es nicht bereut.

Oh non rien de rien
Oh non je ne regrette rien

Wenn ich ihre Haut verliexdf -
der Frxfchling blutet in Paris.

Ich kannte meinen Kxf6rper nicht
den Anblick so gescheut
sie hat ihn mir bei Licht gezeigt
ich hab es nie bereut

Die Lippen oft verkauft, doch weich
und ewig sie berxfchr'n
Wenn ich ihren Mund verliexdf
Dann fing ich an zu frier'n

Sie rief mir Worte ins Gesicht,
die Zunge lustgestrxe4ubt;
verstand nur ihre Sprache nicht;
ich hab' es nicht bereut.

Oh non rien de rien
Oh non je ne regrette rien

Wenn ich ihre Haut verliexdf -
der Frxfchling blutet in Paris.

Ein Flxfcstern fiel mir in den Schoxdf
und fxfchrte feinen Klang
hat viel geredet nichts gesagt
und fxfchlte sich gut an

Sie rief mir Worte ins Gesicht
und hat sich tief verbeugt
verstand nur ihre Sprache nicht;
ich hab' es nicht bereut.

Oh non rien de rien
Oh non je ne regrette rien

Wenn ich ihre Haut verliexdf -
der Frxfchling blutet in Paris.

Lyric xa9 Rammstein
In Engels:

In a dress made of light she came up to me
I know like it was today*
I was so young
Feeling awkward
But still I never regretted it

She shouted words into my face
The tongue bristled with lust
It was only her language I didnx92t understand
I didnx92t regret it

Oh no, therex92s nothing at all**
Oh no, I regret nothing**

When I left her skin
Spring bleeds in Paris***

I didnx92t know my body
Too shy to look at it
She showed it to me in the light
I've never regretted it

The lips often sold but soft
And touch them eternally
When I left her mouth
Then I began to freeze

She shouted words into my face
The tongue bristled with lust
It was only her language I didnx92t understand
I donx92t regret it

Oh no, therex92s nothing at all**
Oh no, I regret nothing**

When I left her skin
Spring bleeds in Paris

A whisper fell into my lap
And would lead a fine sound
Speaking a lot and saying nothing
And it felt good

She shouted words into my face
And took a deep bow
It was only her language I didnx92t understand
I donx92t regret it

Oh no, therex92s nothing at all**
Oh no, I regret nothing**

When I abandon her skin
Spring bleeds in Paris

Translation xa9 Affenknecht.com
Dit bericht werd geplaatst in Mijn Games algemeen, Mijn muziek. Bookmark de permalink .

9 reacties op Lente in Parijs

  1. oma zegt:

    Ha jager,

    Het spel ken ik wel van de jongens, en Ramstein doet me denken aan een heel bekend schilderij. oma

  2. pleeboy zegt:

    Parijs van de wereldkaart halen, dan zou zelfs ik het spel gaan spelen, maar de thema is geinig maar doe ik deze erbij Burnout Paradise – Guns N’ Roses

  3. jager zegt:

    @oma; een schilderij? Hmmm ik alleen aan muziek…
    @pleeboy; nou er blijft idd weinig van over in de game. Er ontploft namelijk een een nuke in de single player….Dan is er niet veel over 😉 Misschien toch ook maar aan de bf3 ?

  4. oma zegt:

    Ha Jager,

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programmax92s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

  5. renesmurf zegt:

    Wat leuk van die ijfeltoren! Die zou ik dan liever beklimmen, in vredestijd.

  6. Redstar zegt:

    Ramstein, een van de betere Duitse industrixeble metalbands. De game moet ik ooit nog eens kopen, maar ik ben meer COD en Half Life.

  7. Parijs, een van mijn favoriete steden,
    maar in combinatie met duitse muziek? lol zo had ik het nog nooit bekeken!

  8. renesmurf zegt:

    Oke, na mijn geneuzel over de eifeltoren nu maar zeggen dat Ramstein geweldig is.

  9. trocken haut zegt:

    You can definіtely see yоur enthusiasm in the
    work yоu wгitе. The world hopes foг more passionate writerѕ like you whο aren’t afraid to say how they believe. Always go after your heart.

Geef een reactie

