Battle Pirates

Het nieuwe opstart scherm van Battle pirates..(klik)

Het afgelopen jaar speel ik dit spelletje op facebook genaamd Battle Pirates(klik voor link).
Zoals de titel al doet vermoeden gaat het over schepen en een basis bouwen en dan anderen aanvallen en spullen jatten.
Volgens mij heb ik er op mijn blog al eens eerder over geschreven maar ik kon het zo gauw even niet meer terug vinden…
Je bouwt eerst een basis en dan moet je schepen bouwen die steeds sterker en groter worden met steeds betere wapens, pantser en upgrades.xa0 Op je basis kun je een verdediging opbouwen met verschillende wapens maar je basis layout kun je ook helemaal zelf bepalen waarbij je natuurlijk je kostbaarste gebouwen het best beschermt.
Naast de andere spelers is er ook nog een ander Piraten ras, genaamd de draconians,xa0 die de controle hebben over de 4 verschillende soorten grondstof bronnen. Zo is er metaal, windenergie, olie en het kostbaarste is Zynthium.
Die grondstof bronnen kun je afpakken en dan gaan exploiteren maar die draconiers en ook andere spelers kunnen je altijd aanvallen en die bronnen weer van je afpakken. Verder liggen er her en der basis van de draconiers en ook een soort piraten vloten die je kunt aanvallen.
Er wordt gewerkt in sectoren en het is een niet geschreven wet om de mensen in je eigen sector niet aan te vallen en juist te helpen. Ik zit in een sterke sector 290, maar ik heb lang niks van die afspraak geweten en wel een paar vijanden gemaakt onbedoeld.
Gisteren, 16 mei 2012, is er een grote update geweest en nu ziet alles er nog spectaculairder uit en kun je ook meekijken als iemand een basis van een ander aanvalt.
Kortom het is een best grappige game die ik zo af en toe tussendoor even speel om zo die vervelings momenten op te vullen die je altijd wel eens hebt als je achter de pc zit…

Mijn basis met afweergeschut muren en allerlei onderzoek en andere gebouwen (klik groot)

Mijn basis op de kaart waarop je dus de andere spelers en grondstofbronnen ziet. (klik groot)

Mijn vloten,met allerlei verschillende schepen ik heb er inmiddels 7 vloten van 5 schepen.(klik groot)

 

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Game nieuws. Bookmark de permalink .

9 reacties op Battle Pirates

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    Er zijn spellen genoeg om je in uit te leven, hou het niet bij.
    Maar merk hier dat er genoeg te doen is. oma

  2. Redstar zegt:

    Vervelingsmomenten heb ik echt bijna nooit. Toevallig gister ebem, en dan speel ik runescape. Dit spel van jou kan ik niet spelen. Geen facebook 😛

  3. op facebook heb ik meerdere spelletjes h=gespeeld, maar als snel verveelde het mij, en ben ik ermee gestopt.
    gebruik het nu alleen voor sociale contacten , ook in het buitenland

  4. Volgfens mij breng je heel wat uren spelend door 🙂

  5. Volgens mij breng je heel wat uurtjes spelend door 🙂

  6. Lady Troy zegt:

    De temperaturen stijgen nu wel steeds…lekker is dat.
    Vandaag heb ik mijn verlate Moederdag kado gekregen
    dat ik zelf mocht uitkiezen en wel
    een hele mooie Rhododendron in een mooie grote pot.
    Het staat al op het balcon.
    In de voortuin van ons vorige huis
    had ik is een witte geplaatst en dat werd zo’n prachtige grote plant
    vol met grote bloemen elk jaar.
    Maar omdat hier in de flat de balconramen omgeving
    ook al wit is
    leek me op het balcon hier donkere rode bloemen mooier te staan.
    Ik wens je een heerlijk weekend toe.
    Knf. van Lady Troy

  7. Lady Troy zegt:

    Ik hou alleen van simpele snelle spelletjes op
    de PC Jager.
    Knf. van LT
    http://ladytroy.forum2go.nl/

  8. Suske zegt:

    van spellen word ik alleen maar zenuwachtig, dus blijf ik me gewoon verder vervelen.

  9. renesmurf zegt:

    Ze maken die spellen ook steeds monopolyachtiger, voor het echt begint is het spel al begonnen.

Geef een reactie

