Bezoek floriade 2012 deel1

Bloemen, bloemen, bloemen!(klik groot)

Dan nu alweer een nieuwe serie op mijn blogje want ik heb heel veel foto’s genomen op de Floriade bij Venlo vandaag.
Klik voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8.
Natuurlijk in deze serie dan vooral veel bloemen maar ook voedsel, milieu en lokale attributen, tuinen en lekkernijen uit vele landen.
Ik zou wel in ieder deel een vraag over een bloem kunnen stellen maar laten we het niet te moeilijk maken want ik heb nog nooit zoveel verschillende bloemen op 1 dag gezien.
De dag begon nog droog en redelijk zonnig maar al gauw in de middag begon het te regenen. Gelukkig hebben we er toch maar relatief weinig last van gehad, behalve aan het einde van de middag maar toen hadden we ook al vrijwel alles gezien.

Gelijk bij binnenkomst de eerste foto, het was al druk bij de bussen maar je komt er ook volk tegen uit alle delen van de wereld. (klik groot)

Stelt danseressen in mooie witte pakken.. (klik groot)

Plattegrond van de Floriade, het werd al snel duidelijk dat we veel moeten lopen… (klik groot)

Linksboven: Heel veel voorbeeld tuinen en deze is wel typisch Hollands(klik groot)
Rechtsboven: Grote bollen van aluminium en als je goed kijkt dan zie je de fotograaf op de kop..(klik groot)

Een van de vele paviljoens, hierin onder andere stands van Rusland, Israël, Korea, Bhutan en ga nog maar even door….(klik groot)

Een cactus, ook die waren vertegenwoordigd op de Floriade. (klik groot)

Een Japanse tuin, kleurrijk en strak gemaakt..(klik groot)

Linksboven: meer bloemen in een Japans opgemaakt stukje, u mag raden welke bloemen erin verwerkt zijn.(klik groot)
Rechtsboven: Nog een gedeelte van een Japanse tuin, bewonderd door Gaby(klik groot)

Volgende keer Russische aardappelen, gezonde groentes en meer bloemen!

Dit bericht werd geplaatst in Mijn lokale nieuws, Mijn uitstapjes en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Bezoek floriade 2012 deel1

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    Leuke indruk zo met de foto’s van de Floriade, ben je er ’s avonds ook geweest? oma

    ot, Amy Macdonald, het album Life In A Beautiful Light, is idd goed.
    luister nu naar The Cross Of Changes van Enigma.

  2. renesmurf zegt:

    Mooi hoor, ik wil ook nog eens naar zoiets toe!
    Lekker genieten van tuinen!

  3. Suske zegt:

    zulke grote cactussen trekken steeds mijn aandacht.
    mooi fotoverslagje.

  4. Redstar zegt:

    Altijd leuk om te bezoeken zoiets denk ik. Hoewel je mij er dan weer niet snel zal vinden 😛

  5. Lijkt mij heel erg mooi, alleen jammer dat het zo ver weg is dit keer.

  6. ik ben (nog) niet geweest maar ooit gaat het er mss wel eens van komen 🙂

  7. Pingback: Bezoek floriade 2012 deel8 | Jagers weblog

  8. Pingback: Bezoek floriade 2012 deel7 | Jagers weblog

  9. Pingback: Bezoek floriade 2012 deel6 | Jagers weblog

  10. Pingback: Bezoek floriade 2012 deel5 | Jagers weblog

  11. Pingback: Bezoek floriade 2012 deel4 | Jagers weblog

  12. Pingback: Bezoek floriade 2012 deel3 | Jagers weblog

  13. Pingback: Bezoek floriade 2012 deel2 | Jagers weblog

Geef een reactie

