4 jaar rookvrij

Het is weer zover, we moeten het weer even onder de aandacht brengen want we hebben weer wat te vieren vandaag. Eigenlijk is het niet echt bijzonder maar op de dag af is het nu 4 jaar geleden dat ik mijn laatste sigaret op stak. Ik weet nog precies hoe het ging in die dagen en heb nog altijd spijt dat ik het niet eerder heb gedaan.
Het was de donderdag voor het bospop weekend2008 en wij hadden kaarten. Ik had al een maand buiten staan roken want binnen vond ik het maar vies, eigenlijk vond ik het al veel langer vies maar ja, het is verslaving.
Ik had al besloten om te stoppen voor bospop en die donderdag avond stak ik het laatste zware van Nelle Shaggie op en de rest van het pakje plakte ik dicht met tape en lag het buiten op de barbecue om het later te verbranden.
De volgende dag was waarschijnlijk de moeilijkste dag, ik moest thuis werken en wilde het rookvrij volhouden. Het was dus echt cold turkey stoppen en het ging daarna vanzelf.
Op bospop waren een paar momenten dat ik er even over moest nadenken als mensen je een sigaret aanbieden maar het was toch niet moeilijk om het af te wijzen.
Eerst denk je er nog dagelijks aan en je droomt er ook van, dan rook je nog in je droom en voelt je schuldig maar ook dat gaat over en ik ben al snel gaan sporten, eerst racefietsen en later hardlopen en dat doe ik nu nog steeds met veel plezier.
Nu denk ik alleen nog maar, had ik het maar veel eerder gedaan maar dat is altijd achteraf. Mijn smaak en geur is weer terug en ik lust weer dingen die ik vroeger vies vond en geniet van de geuren in het bos als ik erdoor heen ren. Ik kan het iedereen aanraden!

Lang geleden lijkt dit alweer, roken op het terras samen met Steven,xa0 nu beide rookvrij en we voelen ons nog beter!.. (klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn mening. Bookmark de permalink .

3 reacties op 4 jaar rookvrij

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    Van harte gefeliciteerd, dacht niet dat je al weer 4 jaar terug was gestopt, maar het is een prima beslissing van je geweest. oma

    ot, tweets en de mooie foto’s, hij kon de aarde mooi in beeld brengen.

  2. Renxe9Smurf zegt:

    Goh, vier jaar alweer, wat vliegt de tijd! en knap dat je het vol houdt!

  3. Redstar zegt:

    Gefeliciteerd man!!!! Ik ben trots op je 😛
    Ik ben dit jaar 5 jaar gestopt, en het was de beste keus die ik maakte. Ik ga niet zeggen jammer dat ik het niet eerder deed, want toen was het me mss niet gelukt.

Geef een reactie

