Vakantie Kreta 2012 deel 12

Een kleine bron maar water heb ik er niet gezien(klik groot)

Vandaag gaan we nog een stukje door hardlopen en naderen we het voorlaatste stukje van mijn hardloop rondje tijdens onze vakantie op Kreta dit jaar vanaf 13 augustus 2012.
Klik voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11.
Deze keer deel 12 lopen we de dorpjes Koutouloufari en Piskopiano uit en gaan terug naar beneden richting de boulevard van Chersonisos voor het laatste deel van mijn hardloop rondje.
We gaan nu duidelijk naar beneden en komen een stuk door het drukke centrumxa0 van Chersonisos en langs de spar markt, waar de boodschappen het goedkoopst zijn in deze plaats.
Verder komen we aan het einde van dit deel langs de EHBO post die ik elke dag passeerde waar tegenover een water bron is waar iedere dag Grieken stonden water te tanken in grote vaten. Later heb ik eens gevraagd of het water drinkbaar was en dat blijkt zo te zijn terwijl het water uit de kraan er beter niet gedronken kan worden….

Je moet bij het hardlopen daar wel opletten dat je niet verkeerd stapt want het kan verkeerd aflopen!(klik groot)

Hier kun je duidelijk zien hoe steil het naar beneden gaat. Ik heb het ook wel eens naar boven hardgelopen maar dan ga je echt kapot!!(klik groot)

recht vooruit zie je de brandweer van Chersonisos, ze rukken gelukkig niet vaak uit(klik groot)

Linksboven: Deze auto heeft lang niet gereden want hij stond vol teksten in het stof.(klik groot)
Rechtsboven: Hier loop ik vlak langs de olijfbomen die je heel veel tegenkomt op het hele eiland !(klik groot)

Hier heb ik vorig jaar ook een foto gemaakt maar toen met een slang maar dit jaar heb ik die er niet gezien (klik groot)

Hier moet ik links maar het is hier iedere dag heel druk omdat hier rechts de drukste supermarkt van Chersonisos is, de Spar!(klik groot)

Dan loop ik langs een plattegrondje van de omgeving en weet u nu ook gelijk hoe het er daar uit ziet!(klik groot)

Linksboven: Een waterbron waar erg veel eilanders hun water aftappen. Ik heb het de laatste dag ook gedronken en het is bronwater, terwijl een fles water 20 euri cent kost is dit dus voor niks!(klik groot)
Rechtsboven: De EHBO post waar ik elke dag voorbij liep, soms zat er een arts buiten te roken maar verder weinig te doen…(klik groot)

Volgende keer gaan we einde meemaken van het hardloop rondje op Kreta en weer op weg naar het strand daarna!x85

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Kreta vakantie 2012 en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Vakantie Kreta 2012 deel 12

  1. Blijft een mooi eiland he, maar blijf het “vervelend”vinden met deze kou naar dat heerlijke weer te kijken 🙂 Off topic, ja de site is verhuisd en ben nog volop bezig alles uit te vinden en in te richten.

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Vast een droge bron, jammer mis je mooi je verfrissing.
    Eigenlijk vreemd dat kraanwater slechter is dan het water uit de bron.
    Zo heeft het stoppen met roken een heel andere manier van vakantie vieren gegeven. oma

  3. Renxe9Smurf zegt:

    ja, een redelijk druk autoparcour zo te zien.
    Wel interesant, langs de waterpomp en het stof.

  4. Redstar zegt:

    Ja daar wil je je enkel of je been niet aan verstappen. Dan lig je mss wel maanden uit je training en wie wil dat nu.

  5. Ik ben benieuwd of ik weer normaal kan reageren
    de vorige keer was drama!

  6. Suske zegt:

    Een uitgedroogde bron als symbool van de griekse economie !

  7. jager zegt:

    @lg; nu juist lekker om terug te kijken!
    @oma; het water uit de kraan bevat te veel schoonmaakmiddel blijkbaar!
    @rene; het was echt een drukke weg!
    @red; idd en daar liep ik dus 14 keer langs maar gelukkig wist ik het
    @linda; ja het is een drama!
    @suske net iets erger als in belgie dus 😉

  8. Pingback: Vakantie Kreta 2012 deel 15 | Jagers weblog

  9. Pingback: Vakantie Kreta 2012 deel 14 | Jagers weblog

  10. Pingback: Vakantie Kreta 2012 deel 13 | Jagers weblog

  11. Pingback: Vakantie Kreta 2012 deel 16 | Jagers weblog

Geef een reactie

