Rondje Venray

Zaterdag de roetsj in de Carnaval op het centrale plein met veel live muziek en bier(klik groot)

Volgende week is het hier in het zuiden weer carnaval maar de aanloop ernaar toe is hier in Venray al goed te merken.
Zelf zal ik niet bij de start van Carnaval aanwezig zijn want ik vertrek vrijdag naar Friesland.
Vrijdag avond heb ik daar een reunie van mijn lagere school klas 6.
Daarna op de zaterdag komt er in Grouw het dorp waar ik gewoond heb, Sint Pieter aan en dat gaan we ook even meemaken. Weer genoeg materiaal om over te schrijven de komende weken dus.
Maar vandaag even een rondje wandelen door Venray dus. De eerste feest tenten worden al opgebouwd en zoals onder ook te zien is zijn de eerste carnavals bijeenkomst ook al een feit.
Vanaf vrijdag wordt het dan tot en met woensdag 13 februari weer onrustig in het centrum. Zoals al eens eerder gezegd ben ik er zelf niet zo mee bezig want ik denk dat je ermee opgegroeid moet zijn om het leuk te vinden.

Bijeenkomsten van de raden van 11 vanuit de omgeving van Venray, allemaal met een mooie tooi.(klik groot)

Ook op dit plein staat volgende week een feest tent maar nu staan er nog markt kraampjes!(klik groot)

De hoofdstraat gezellig druk maar nog zonder feestgangers, dat is volgende week wel anders.!!(klik groot)

Nog een leeg plein maar op de achtergrond de eerste tekenen van de komende carnaval.!!(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn lokale nieuws en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Rondje Venray

  1. Veel plezier in Friesland, is er bij jullie nu ook kindercarnaval?

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Wij zijn van boven de rivieren, hier merk je niet veel van de carnaval.
    Leuk om een reünie van je lagers school mee te maken, dan ben je toch beter af op je geboortegrond. oma

  3. Ik denk dat de reunie leuker is, alleen wel een groot verschil volgende week Friesland of Limburg 🙂

  4. RenéSmurf zegt:

    ja, leuk is dat he, het zuiden loopt er alweer warm voor. En hier lekker niks en uitzien naar het voorjaar! Klein land, groot cultuurverschil!

  5. els en olga zegt:

    Een prachtige gezellige Carnaval
    **slaap lekker en huppel de nieuwe week weer in
    en liefs van els

  6. Lady Troy zegt:

    Plaatje:

    Maandag was dag

    Ze zeggen…dat het weer gaat winteren…

    Jammer dat het weer gaat winteren…

    Even was het leuk…maar nu heb ik

    het wel gehad.

    Ik wens je een goede nieuwe

    week toe.

    Ja ja…
    Nog een keer kadootjes krijgen
    van Sint en Pieter…

    http://blog.seniorennet.be/lt1943/

    Liefs en knf. van Lady Troy

  7. els en olga zegt:

    Lief Jagertje ..wat hebben we gefeest
    jij heerlijke dagen veel plezier!!!
    en alaaf ****els

Geef een reactie

