Sint Piter 2013 deel 2

De pakjes boot van de sint, die nog moet worden uitgeladen….(klik groot)

We waren dit jaar bij de intocht van Sint Piter zaterdag op 9 februari in Grou, Friesland.
De avond ervoor een reünie van mijn oude zesde klas(KLIK) en daarna heb ik DEEL1(KLIK) van dit verslag over de intocht van Sint Piter geschreven.
Zo’ bezoek aan de plaats waar je de eerste 20 jaar van je leven hebt doorgebracht is toch altijd weer bijzonder.
De laatste keer dat ik in Grou was is alweer meer dan 15 jaar geleden en toen waren we er op vakantie om te zeilen.
dat was dus nog voor mijn blog periode en daarom zijn daar geen verslagen van.
De intocht van de Sint in Grou is al een lange traditie en daarna gaat de Sint naar het centrale plein en wordt er gezongen. We kregen een briefje met de song teksten en ik herkende deze zelfs nog van de tijd dat ik die liedje meezong.
Hieronder de voorkant van dat briefje en de eerste tekst was mij nog wel bekend!

Songteksten om mee te zingen met de kinderen. Het eerste liedje kon ik nog wel meezingen! Iemand die het kan volgen?(klik groot)

De sint op het dek van de Sint Piter boot..!(klik groot)

Op het centrale plein van Grou, It Grien wordt de sint toegezongen en komen er toespraken…!(klik groot)

Nog een keer van het plein en dat zie je maar weer dat ik nog niet aan mijn mobiel gewend ben en mijn vinger voor de lens houd…!(klik groot)

Het Kofschip, waar we de avond ervoor de reünie hebben gehad…!(klik groot)

De haven van Grou met uitzicht op het Pikmeer en het prinses margriet Kanaal!(klik groot)

De steigers van botenverhuur Anja waar de valken van de zeilschool lagen en waar we ook een aantal keren boten hebben gehuurd..Nu leeg dus nog!(klik groot)

Volgende_keer_het_laatste deel met dan de afsluitende wandeling door het centrum van Grou…

Dit bericht werd geplaatst in Mijn uitstapjes en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Sint Piter 2013 deel 2

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    Denk dat je nog genoeg kennis van de Friese taal hebt.
    Wel weer leuke herinneringen na al die jaren, zo kon je het “KOFSHIP” ook weer eens oefenen. oma

    ot, zwemmen in de sneeuw is koud, maar er zijn landen waar ze het doen.

  2. Karel zegt:

    Hmm, mijn Fries is niet zo goed maar iets met een vlag ofzo?
    Hee Jager, lang niet gezien was in het buitenland, dus je bent verhuisd!
    Ziet er goed uit hoor!

  3. oma zegt:

    Ha Jager,

    Zo heb je wel mooi twee keer een cadeautje gekregen. oma

  4. RenéSmurf zegt:

    ja, bijzonder lijkt me dat toch best wel, zoiets meemaken! Aan de ene kant vind ik het wel wat hebben, en aan de andere kant vind ik sinterklaas leuker!

  5. Kan mij indenken dat je die tekst gelijk weer wist, blijft toch hangen uit je jeugd.

  6. Linda zegt:

    Super geweest duss.
    Mijn vader is een Fries, verstaan doe ik het redelijk , maar spreken??

Geef een reactie

