Sint Piter 2013 deel 3

De winkel etalages zijn ook aangepast in de sint Piter sfeer..(klik groot)

Vandaag sluiten we het drieluik over ons bezoek aan Grou voor een reünie(klik) en de viering van Sint Piter af.
Klik voor DEEL1, DEEL2.
Het was mooi weer op die zaterdag de 9e februari en de zon scheen bij de intocht en op het Centrale Plein van Grou.
We zijn dus nog even een rondje door het dorp en het centrum gelopen en daarvan staan hieronder nog een aantal foto’s.
Natuurlijk foto’s van de Sint Piter sfeer in het centrum maar ook van de woning waar ik vroeger heb gewoond.
Voor mijn trouwe volgers zal dat enigszins bekend voorkomen omdat ik er al eens eerder over heb geschreven toen ik mijn fotoboeken besprak(klik).
Het was in ieder geval een leuk weekend tripje naar Grou en voor mij weer eens een stukje terug in de geschiedenis met toch wel nostalgische momenten.
Misschien over een jaar of 2 weer een reünie en dan kom ik zeer waarschijnlijk weer even terug naar Grou, want het blijft een leuk dorp!

Op de achtergrond het zogenaamde Griene Brechje. Bekend in Grou en ook zeker bij mij omdat ik er veel overheen wandelde met de toenmalige hond van mijn ouders.(klik groot)

De lokale bakker heeft natuurlijk ook een Sint Piter in de etalage staan…!(klik groot)

Het Centrum van Grou met de hoofdstraat waar maar weinig is veranderd de laatste 20 jaar..!(klik groot)

De bierhallen, vroeger kwam ik daar nog wel eens een biertje drinken en hier start ook het skûtsje silen.!(klik groot)

Daar hebben wij gewoond, rechts naast het huis met de vlag. Mijn kamer op zolder bij dat kiep raam..!(klik groot)

Uitzicht over de rechte Grou met aan de overkant Halbertsma pallets dat inmiddels ook is gestopt.!(klik groot)

Nog even terug op het centrale plein waar de bezoekers van het sinte piter feest inmiddels zijn verdwenen!(klik groot)

En dan verlaten we Grou weer naar het station om de trein te pakken. Er staat tot ziens in het Fries dan ;)!(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn uitstapjes en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Sint Piter 2013 deel 3

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    Toch wel weer leuk om je oude woonplaats te bezoeken, herinneringen genoeg.
    Het weer was ook de moeite waar. oma

  2. Redstar zegt:

    Dat het nostalgische gevoelens kan oproepen snap ik wel. Lijkt me ook een leuk dorp ja.

Geef een reactie

