Dia’s deel 2

Ik met mijn hobbelpaard op de stoep voor ons huis in Grou.(klik groot)

Vandaag weer verder met mijn nieuwe dia serie. Ik heb inmiddels meer dan 400 dia’s gescand en een gedeelte daarvan zal ik hier dus plaatsen en bespreken.

KLIK voor DEEL1.
Ik ben niet helemaal vooraan begonnen maar van die dia’s zijn er vele niet interessant voor op mijn blog omdat die van voor mijn geboorte zijn.

D
e eerste dia’s die ik heb gescand waren vanuit de jaren 73 en 74 en aangezien ik ben geboren in 1972 houd ik dus de dia’s van rond mijn geboorte en mijn aller eerste levensjaren voor tot het laatst.

We gingen in die tijd vrijwel iedere vakantie naar Ameland waar mijn beide grootouders een caravan hadden vlakbij de vuurtoren. Daar gingen we veel fietsen, wandelen en naar het strand als het weer goed was.

Verder is op de foto’s van mij te zien dat ik in die tijd onafscheidelijk was van een beertje dat ik de naam Nono had gegeven. Zo is dat beertje ook hieronder in de eerste twee dia’s te zien maar in de komende delen van deze serie zal Nono zeker nog vaker langskomen !

Dan komt ook mijn broertje op deze wereld en ben ik niet meer de enige met alle aandacht op mij. Zelfs opvallend vaak ben ik ineens niet meer op de dia gezet maar dat komt later vast wel weer goed!

Op mijn gloednieuwe driewieler in mijn nieuwe kamer, wat een mooie tijd!..!(klik groot)

Taart bakken en dan mag er altijd iemand de schaal uitlikken toch?.!(klik groot)

Kerst 1974, bij oma en opa uit eten samen met neef en tante links en mijn vader in het midden.!(klik groot)

Ik wilde eigenlijk wel koning worden maar eigenlijk was het meer iets uit de serie Ivanhoe!(klik groot)

Daar is dan mijn broertje! Het is juni 1975 en ik ben niet meer de enige kleine thuis!…!(klik groot)

Even bijpraten bij mijn moeder op bed want ik moet nog wel even weten wat dit betekend natuurlijk!!…!(klik groot)

Net als mij geboren in Leeuwarden en dit ging volgens mij wel wat makkelijker als bij mij…!(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Dia’s deel 2

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    Wat een leuke foto’s van je zelf en familie.
    Camping Boomhiemke, daar was ik ook in 1974.
    Je hebt er al flink wat gescand.
    Maar wat wel leuk is dat mijn zus ook zo’n paardje heeft gehad. oma

    ot, De rug komt wel weer goed, voel hem nog wel regelmatig.

  2. RenéSmurf zegt:

    ja, leuk is dat dan he, zo terugkijkend. En de jeugd van tegenwoordig komt zelfs uren op film! Mooi om zelf wat terug te kunnen zien.

  3. Linda zegt:

    Jee wat leuk die foto’s!
    haha dat paard

  4. Heerlijk he die oude foto’s en dan de verhalen die er gelijk bij terugkomen.

  5. oma zegt:

    Ha Jager,

    Als kind wilde ik altijd stekeltjes haar hebben. oma

  6. Lady Troy zegt:

    …Habemus Papam…

    Zo de wereld kan weer overgaan

    tot de orde van

    de dag

    Fijne Donderdag

    wens ik je.

    Erg leuk je
    jeugd foto’s Jager!

    http://blog.seniorennet.be/lt1943/

    Knf. van Lady Troy

Geef een reactie

