Dia’s deel 5

Mijn broertje op schoot bij mam.(klik groot)

Vanaf het Amelander strand van de vorige keer gaan we terug naar huis en dan gaan mijn ouders met vakantie in december 1975 naar Mallorca.

Wij blijven achter bij oma en opa maar dat is nooit erg al zijn daar dan weer geen dia’s van want dat toestel had pa natuurlijk mee….

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4.

Vandaag gaan we verder naar het jaar 1976 en komen door de winter heen weer terug op school en eindigen bij onze vader op schoot deze keer. Wat daar mij gelijk opvalt is een asbak op tafel terwijl er niet gerookt werd thuis. Raar dat ik dat als eerste zie nu na 5 jaar rookvrij te zijn…!

We komen ook weer door de winter heen van 1976 en er komt nog een echte horror winter van 1979 met meters sneeuw voor de deur maar dat komt in een later deel nog wel aan de orde. Dus wat dat betreft hebben we nog een milde winter nu in 2013 maar hij duurt wel wat te lang…

Ik weer samen poseren met mijn broertje op de bank, deze heb ik ook al eens als foto gepubliceerd maar die was gescanned en deze is mooier!(klik groot)

Spelen op de huiskamer tafel samen met mijn broertje op de tafel!(klik groot)

Mijn ouder gingen toen naar Mallorca en hadden het vast erg fijn zo als ik aan mijn moeder kan zien!(klik groot)

In januari 1976 was er ook al veel sneeuw maar toen klaagde ik er nog niet zo over!(klik groot)

Mijn broertje in zijn box,  hij moet het wel erg leuk vinden?!…!(klik groot)

Ik aan het werk in de keuken op de kleuterschool. Is echt jong geleerd oud gedaan want ik kook nu ook vrijwel iedere dag met veel plezier(klik groot)

TV kijken bij papa op schoot, oeps mijn broertje kijkt iets aangeschoten hier… Erger nog een asbak op tafel terwijl er toen niemand rookte thuis, zou ik daardoor zijn begonnen ooit?..!(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Dia’s deel 5

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    De asbak stond er voor de visite, was toen nog heel normaal.
    Nee daardoor ben je niet gaan roken.
    Je broertje valt volgens mij gewoon in slaap.
    Dan waren je ouders ook al van de eerste die naar Mallorca op vakantie gingen. oma

  2. RenéSmurf zegt:

    ja, zo groeide je langzaam maar zeker op, met al je bevindingen en herinneringen. Het leven in, en het leven door. Zitten we dan in het nu, wat terugkijkend en zo.

  3. realjager zegt:

    @rene; ja dat maakt het bloggen nu ook zo leuk met al deze beelden!

Geef een reactie

