Dia’s deel 7

Mijn neef bij mijn broertje en op de voorgrond Pasja de hond van mijn tante.(klik groot)

We gaan verder met de eerste verjaardag van mijn broertje en mijn eerste schooldag op de kleuterschool en eindigen vandaag natuurlijk weer op het strand van Ameland.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info)
KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6.

Heel veel herinneringen heb ik niet meer van die tijd, meer het gevoel wat ik erbij krijg als ik die beelden weer terug zie nu. Het was een mooie tijd van gezellige feestdagen met de hele familie en lange vakanties op Ameland en later gaan we ook nog naar Spanje, Roemenië en Joegoslavië.

Eigenlijk is er van die familie banden helemaal niks meer over nu omdat mijn grootouders en vader inmiddels zijn overleden en ik heb vrijwel geen contact meer met de rest van de familie, behalve met mijn moeder eigenlijk. Dingen kunnen snel veranderen wat dat betreft maar ach, het leven gaat door en ik heb het nu ook niet slecht, het is alleen weer anders..

Net als ik dat deed, maar dat komt nog veel later een keer, taart eten met je handen, altijd lekker!(klik groot)

En dan natuurlijk met de kado’s spelen op je verjaardag!!(klik groot)

In de achtertuin van de zon genieten met oma , mama en broertje.(klik groot)

De eerste schooldag op de kleuterschool, ik ben verkleed als politie agent!(klik groot)

Aan de hand van de juf door het dorp paraderen naar de school toe…!(klik groot)

Met mooi weer natuurlijk lekker in een zwembadje genieten(klik groot)

En weer terug op Ameland om daar een diepe kuil te graven en daar gaan de volgende keer weer mee verder.!(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Dia’s deel 7

  1. En toch ook weer op deze foto’s haal je de trekken van het gezicht er al uit

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Zoveel dingen herken ik uit die jaren, zoals meubels en kleding.
    Als groot- ouders wegvallen is vaak de band in de familie ook minder.
    Je eerste schooldag, blijft vaag toch hangen. oma

    ot, de kat was goed verzorgt, maar is misschien wel door scholieren of honden gepest.

  3. Lady Troy zegt:

    Leuke serie Jager.
    Maar als je groot bent
    schrijf je: mijn Moeder
    naar anderen toe over je Moeder…ipv. Mamma
    Toch???
    Maar het is zo…als de samenbindende factoren overleden zijn en
    niemand neemt dat over…en er heeft is een verre verhuizing plaatst gevonden…zoals
    ook bij jou het geval…zie je vaak hele familie’s uit elkaar gaan.
    Het zij zo!

    Fijne Midweek Jager.
    Knf. van Lady Troy

  4. Redstar zegt:

    We vergeten allemaal wel zaken van vroeger. Zo gaat dat.

  5. Suske zegt:

    Met foto’s bekijken kun je je bepaalde dingen plots weer herinneren. Daarom moeten we ze goed bewaren.

  6. oma zegt:

    Ha Jager,

    Het is natuurlijk voor jezelf de kostbaarste herinnering. oma

  7. RenéSmurf zegt:

    Leuk, leuk, vooral dat zwembadje, zoiets hadden wij vroeger ook! En nu hebben mijn ouders het weer, voor de kleinkinderen!

  8. Wat een leuke serie toch, hoe is het nu met je broertje?

Geef een reactie

