Dia’s deel 8

Mijn graaft een kuil voor ons op het Amelandse strand.(klik groot)

Vandaag weer een deel dia’s na al het game geweld in Far Cry 3.
We beginnen op Ameland en gaan door naar huis, de kapper en sluiten af met de sinterklaas viering van 1976 bij mijn opa en oma.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info)
KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7.

De Sinterklaas vieren wij dus altijd bij opa en oma in die tijd. Dat was altijd een hele familie happening waarbij er een grote Sinterklaas stond opgesteld met onder de mantel de cadeaus.

Daarbij komt ook nog eens dat wij dus toen in Grouw woonden en daar vieren ze dus geen sinterklaas maar Sint Piter(klik). Dus eigenlijk dubbel feest want in februari vierden we dan dus ook nog Sint Piter.
Hierna verlaten we het jaar 1976 en gaan we naar het jaar 1977 en in dat jaar ben ik ook weer jarig, gaan we weer naar Ameland een aantal keren maar gaan we ook op vakantie naar Salou. Dat was mijn eerste vlieg vakantie.

Mijn vader aan de barbecue bij de caravan op Ameland.!(klik groot)

De kuil vordert al aardig om er een hut van te maken!!(klik groot)

Mijn vader leest mijn broertje en mij voor.(klik groot)

Ik lees voor aan mijn broertje of ik doe net als of…!(klik groot)

Mijn broertje bij de kapper, dat is wel even wennen..!(klik groot)

Mijn broertje aan de warme chocolademelk met de sinterklaas bij opa en oma(klik groot)

cadeautjes uitpakken die onder de mantel(rechts)van de sinterklaas vandaan komen!(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Dia’s deel 8

  1. heerlijk die oude foto’s .
    Off topic, ze zeggen dat het na volgende week beter gaat worden met het weer.

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Leuke foto papa aan het voorlezen, deed onze vader ook altijd, warme herinneringen.
    Wat is dat gele schijfje bij de BB?
    Hoogte punt in het jaar, Sinterklaas. oma

  3. RenéSmurf zegt:

    Mooi was die tijd he! Heel anders alweer dan nu, het doet toch lekker knus en warm aan! Een knusheid die je nu nog maar zelden ziet. Maar de koude kieren en zo, dat is gelukkig niet meer.

  4. Redstar zegt:

    Wij vierde maar een keer iets, en dat was gewoon sinterklaas. We woonde dan ook in een geheel andere streek.

  5. Nog steeds is Sinterklaas een groot familiegebeuren hier.
    he is alleen verplaatst van opa en oma naar ons!

  6. Lady Troy zegt:

    Leuk je jeugd foto’s Jager.
    Windows 8 heeft niet altijd er ook touchscreen erop
    las ik pas.
    Maar is het erop… moet je het ervoor
    instellen. Doe je dat niet
    dan heb je een gewone pc er mee…ahw.

    Ik heb het erop..maar niet ingesteld er voor.
    Ik doe er ook games op!
    Maar XP was net als voor zovelen
    toch mijn echte Windows favoriet!
    Fijne nieuwe week Jager.
    Knf. van Lady Troy

Geef een reactie

