Dia’s deel 9

Mijn neef en ik op de foto voor de opgezette sinterklaas.(klik groot)

We pakken de draad weer op met de sinterklaas viering van 1976 en gaan door naar het jaar 1977 waarin ik 5 jaar oud werd en dat vieren we in dit deel. Daarna gaan we de zomer in en naar Salou Spanje. Mijn eerste buitenlandse vakantie met het vliegtuig.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info)
KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8.

In het jaar 1977 gaan we dus voor het eerst met vakantie naar het buitenland na de eerste jaren eigenlijk voornamelijk op Ameland door te brengen.

Salou was toen nog niet zo populair als nu en zeker nog niet voor jongeren. Nu zou ik daar niet meer naar toe op vakantie gaan maar toen was het een mooie belevenis.

In dit jaar heb ik ook echt leren fietsen en wel op Ameland met een blauwe fiets die al heel wat jaartjes meeging en ook nog vele jaren daarna gebruikt zou worden. Ik geloof zelfs dat ook mijn broertje er op heeft leren fietsen..

Mijn vijfde verjaardag met natuurlijk een feestje en vrienden op bezoek.!(klik groot)

Spelletjes doen, lekker oud Hollands, maar wat weet ik niet meer precies..Iets met spijker poepen of zo..!!(klik groot)

Mijn vader leert mij fietsen op deze blauwe trapper en ik vindt het niet echt leuk….(klik groot)

Zomer 1977 lekker badderen in de voortuin..!(klik groot)

Mijn broertje en ik aan de chipjes in Salou Spanje, bij het zwembad..!(klik groot)

Mijn broertje en ik op het strand van Salou lekker aan het spelen.(klik groot)

Mijn vader met mijn broertje zwemmen in de Spaanse zee en die is wel een stuk warmer als bij Ameland!(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Dia’s deel 9

  1. RenéSmurf zegt:

    ja, wat is het leven toch prachtig mooi he! Dingen veranderen, en hoe je toendertijd dacht is natuurlijk ook anders. Alles is in ontwikkeling, en we doen vrolijk mee.

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Mooie herinneringen, vooral de kaarsjes uitblazen blijft spannend een mooi foto moment.
    Ja toen kwamen de buitenland vakanties steeds meer in trek.
    Ach we hebben het fietsen toch maar geleerd. oma

  3. oma zegt:

    Ha Jager,
    Eindelijk was het een geweldig weekend, maar blijft helaas niet zo.
    We wensen je goed week. oma

  4. Aan de hand van de oude foto’s ga je het verleden steeds meer waarderen he.

Geef een reactie

