Nationale dodenherdenking 2013

De vlag hang ook dit jaar weer uit.(klik groot)

Ook  dit jaar hangt hier de vlag weer halfstok en herdenken we de slachtoffers van oorlogen en geweld.

H
et enige wat ik van mijn opa en oma over die periode heb laten vertellen is dat ze toen in Leeuwarden woonden en dat mijn opa op de melkfabriek werkte en soms wat melk met flessen  onder zijn jas uit de fabriek smokkelde en verder werd er thuis weinig over gesproken.

Mijn moeder is van na de oorlog en ik ben blij dat ik nooit oorlog heb meegemaakt van dichtbij en laat dat vooral zo blijven want daarom vieren we morgen de bevrijding in vrijheid.

Dit bericht werd geplaatst in Mijn nieuws en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Nationale dodenherdenking 2013

  1. Karel zegt:

    Bij ons ook 2 minuten stil, we hadden allen geen vlag uitgehangen…

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Het herdenken is een goede zaak, steeds meer mensen beseffen dat vrede een broos iets is. oma

  3. RenéSmurf zegt:

    ja,elk jaar herdenken is ook elk jaar vieren, wat fjn dat er vrede is!

  4. Redstar zegt:

    En dan voorspellen ze weer oorlog in Europa. Laten we hopen dat het niet gaat gebeuren. Vrijheid en vrede is beter voor de mens.

  5. Lady Troy zegt:

    Vandaag is het Bevrijdingsdag.

    Gelukkig met mooi weer.

    Geniet ervan.

    Ik was in de Vluchtkerk in Amsterdam

    mijn oudste zoon van de tweelinig zonen

    doet daar vrijwilligers werk.

    Wat een zware toestanden is dat daar!

    Knf. van Lady Troy

  6. Lady Troy zegt:

    ps. Moet tweeling zijn…

  7. Het blijft zo belangrijk dat we onze vrijheid blijven herdenken en daarna vieren.

  8. Suske zegt:

    hopelijk komt er ooit een wereld zonder oorlog en ellende.

Geef een reactie

