Dia’s deel 15

Mijn broertje in de achtertuin op een grote bult sneeuw.(klik groot)

Verder in de serie met de strenge winter van 1979 alwaar op een gegeven moment meer dan 2 meter sneeuw was gevallen.
Toen was het maar al te leuk om te spelen in de sneeuw maar nu hoeft het van mij niet meer zo veel. Het had ook toen al zijn vervelende kanten want we konden niet naar school en dat was niet leuk natuurlijk!

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info)

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14.

Na de sneeuw kwam ook dat jaar weer sint Piter en waren wij erbij. Zoals ik al eerder heb geschreven(KLIK) waren wij er dit jaar ook weer een keer bij en was de traditie nog steeds hetzelfde als toen.
Verder gaan we weer even kort naar Ameland en daarna naar Zweden met een korte cruise tocht omdat mijn opa en oma zoveel jaar getrouwd waren.

We eindigen dit deel met een dia van een wedstrijdje vlaggetje steken op de kleuterschool van mijn broertje. Dat soort spelletjes werden altijd gedaan bij het begin van een schooljaar om elkaar te leren kennen dus.

Poseren voor het huis op een bult sneeuw van meer dan 2 meter hoog. Mooi om hutten te bouwen enzo!(klik groot)

Aankomst van Sint Piter, bijna hetzelfde als dat we dit jaar hebben gezien maar dan meer dan 30 jaar eerder!!(klik groot)

Ballonnen loslaten met een kaartje eraan om daarmee een prijs te winnen!(klik groot)

Sint Piter die een toespraak houd in de oude muziek tent die inmiddels voor een nieuwe is vervangen.!(klik groot)

Op Ameland in de zandbak spelen in het voorjaar en het was nog best koud!!(klik groot)

n de bergen bij Stockholm, waar we met een Cruise naar toe zijn gevaren….(klik groot)

Op de kleuterschool is mijn broertje druk met vlaggetje steken bij het begin van het nieuwe schooljaar.(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Dia’s deel 15

  1. RenéSmurf zegt:

    ja, prachtig he, en het hoort er allemaal bij! Een echte winter met alle ongemakken en pret.

  2. Suske zegt:

    mooie herinneringen aan een harde winter.

  3. Redstar zegt:

    Als je nu nog met ballonnen gaat staan wordt je bijna afgeschoten omdat ze de vogels e.d in gevaar brengen. Leuke serie weer.

  4. oma zegt:

    Ha Jager,

    Je bent de eerste die het niet leuk vond om niet naar school te kunnen door de sneeuw.
    Heb je nog een prijs gewonnen met de ballonenwedstrijd?
    Spelen in de zandbak is al vee leuker, zal wel door het weer komen.
    Je hebt door je ouders al veel van de wereld mogen zien.
    vlagetjes steken ken ik niet. oma

  5. Gek he maar ik blijf toch het idee houden dat we vroeger meer sneeuw hadden dan tegenwoordig. herkenbare die bergen sneeuw en het hutten bouwen in de sneeuw, dat gaat nu niet meer lukken.

Geef een reactie

