Dia’s deel 16

Ik aan het zaklopen op de verjaardag van mijn broertje(klik groot)

We gaan verder in 1979 waar we eerst de verjaardag van mijn broertje gaan vieren en daarna gaan we op zomervakantie naar Roemenië wat toen nog achter het ijzeren gordijn lag.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info)

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15.

Na de strenge winter van 1979 werd het toch ook weer lente en mooi weer en ook zou het weer een mooie zomer worden waarin we naar het Roemenië van Ceausescu op vakantie zijn geweest.

Ik kan me nog herinneren dat we vanaf het vliegveld langs een serie Russische Mig straaljager voorbij reden. Je mocht geen foto’s maken tijdens de tocht naar de kust.
Toen was er nog geen Sunny beach maar wel veel zon. Het was een mooie vakantie waarvan ik ook nog weet dat er in de eetzaal elke dag het nummer “by the rivers of Babylon” van Boney M werd gespeeld.

Mijn broertje op zijn verjaardag, ik weet niet of het schmink is of iets wat hij heeft gegeten!(klik groot)

Mijn broertje in het kinderbadje bij het hotel in Roemenië..(klik groot)

Ik aan het zwemmen in het grote zwembad en die groene kleur kwam van het gloor in het water. Dat is tegenwoordig blauw!(klik groot)

Dan naar het strand van Roemenië aan de zwarte zee!(klik groot)

Mijn broertje samen met mijn vader in het zwembad bij het hotel!!(klik groot)

Op het strand van Mamaia Roemenië samen met vrienden die we in Nederland vaker hebben bezocht…(klik groot)

Uitzicht over het strand van Mamaia Roemenië vanuit het hotel.(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Dia’s deel 16

  1. oma zegt:

    Ha Jager,

    Dat was wel heel apart om naar Roemenië op vakantie te gaan.
    Men was zeker als de dood voor spionnen.
    Gaat je goed af zakkenlopen.
    Je Broertje lijkt nu wel meer op jou.
    Door de chloor kreeg je wel erg mooi blond, wit haar, weet ik nog.
    De Zwarte zee was de top bestemming voor Oosterlingen om op vakantie te gaan.
    Lijkt wel op de Spaanse costa’s. oma

    ot, zo voelt het dus als het filmpje niet werkt, men raakt gefrustreerd, beetje dan. 🙂

  2. Valt mij ook op dat jullie naar Roemenië gingen in die tijd, dat was best wel apart .

  3. Redstar zegt:

    De winter van ’79 kan ik ook nog goed herinneren. Streng idd. Hoe de zomer er na was weet ik dan weer niet.

  4. RenéSmurf zegt:

    Ja, prachtig he, als je dat zo ziet! Ik vraag me zo dan even af wat al die andere mensen nu bezighoudt en zo. Maar toch, toen genoten zij ook, de toevallige andere mensen in beeld.

  5. Lady Troy zegt:

    Mooie tijd was het voor je Jager, zo te zien
    op de foto’s
    .
    Ik wens je een heel fijn weekend toe.

    Wij hier wachten op de scan uitslag as. Dindag van DJ.

    Knf. van Lady Troy

    http://blog.seniorennet.be/lt1943/

  6. Suske zegt:

    de tijden zijn wel erg veranderd de laatste jaren.
    nu zit het hier vol met oostblokkers.

Geef een reactie

