Dia’s deel 17

Mijn broertje heeft veel plezier in het water van het kinderzwembad(klik groot)

Het is 1979 en we zitten nog in Roemenië dus achter het ijzeren gordijn. We gaan nog even zwemmen, naar het strand en we gaan de eetzaal in waar ze dus de hele dag “the rivers of babylon” op hadden staan. Maar daar was ook volksdans dus ook dat gaan we zien.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info)

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16.

We genieten nog even verder van een vakantie in het Roemenië van Ceausescu toen nog. Nog een keer terug naar het strand aan de zwarte zee en dan helemaal terug naar het strand van Ameland om nog even na te genieten van de zomer vakantie.

Op Ameland werd het nog een prachtige vakantie met mijn Neef gingen we knutselen met hout en we we hadden ook een tent naast de caravan staan vanwege het grote aantal gasten. We gaan ook weer kuilen graven en in het volgende deel verder op het strand van Ameland met mijn opa en zijn auto naar het strand.

In de eetzaal van het hotel in Roemenië aan het avond eten, met de muziek van Boney M op de achtergrond!(klik groot)

Een Roemeense volksdans groep in de eetzaal..(klik groot)

In de zwarte zee op een luchtbed samen met mijn broertje… Dreigen om mijn vader nat te maken!(klik groot)

Op het strand worden we dan nog even voorgelezen door mijn vader!(klik groot)

Terug in Nederland gaan we gelijk door naar Ameland en zitten we hier met mijn neef op de bank in de caravan.(klik groot)

Op de strand overgang bij Hollum, daar werd gewerkt aan een strand ophoging en moet ik even poseren met een geweer..(klik groot)

En weer druk bezig om een diepe kuil te graven, we lijken wel Duitsers! Mijn broertje trekt daarbij rare gezichten!.(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Dia’s deel 17

  1. Suske zegt:

    ik begrijp niet waarom je vindt dat jullie er als duitsers uitzagen. In die tijd waren de kinderen hier net zo en niemand zag ze voor duitsers aan 🙂

  2. RenéSmurf zegt:

    ja, wat zijn de tijden toch veranderd he, en waar gaat het allemaal naar toe? We zullen zien en kunnen nu gelukkig ook goed terugblikken!

  3. oma zegt:

    Ha Jager,

    Meestal had men dus een nummer wat bekend was en draaide dan de hele dag.
    Heb dat ook wel meegemaakt in de zelfde jaren.
    Het strand van amelan doet me denken aan het liedje van Johnnie En Rijk “op het goudgele strand van ameland”.
    Was toch een heel andere tijd in Roemenië, ziet er wel gezellig uit.
    Leuk om het strand van Hollem bij de vuurtoren weer te zien. oma

  4. De goeie oude tijden.

  5. oma zegt:

    Ha Jager,

    Na een dagje strand is het heerlijk snurken. oma

  6. Blijft heerlijk die foto’s uit de oude doos.
    OT ben echt superblij en beretrots op mijn nieuwe camera 🙂

Geef een reactie

