Dia’s deel 18

Mijn Opa, genietend van de zon. Helaas zou hij een jaar later overlijden(klik groot)

Waar waren we ook alweer gebleven? Het was 1979 en we waren net terug uit Roemenië en zijn direct doorgegaan met vakantie vieren op Ameland en daar gaan we nu dus verder..

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info)

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17.

We gaan deze keer dus nog even vakantie vieren op Ameland en met de auto van opa naar het strand. Dat was een bijzondere auto want toen ik die in mijn fotoboeken serie liet zien kreeg ik de volgende reactie:
De rode auto is een Moskvitch 408 uit plusminus 1967, van Russische makelij, maar ook in Antwerpen gebouwd onder de naam Scaldia. Ondanks de lage prijs werd het type weinig in ons land verkocht. Jammer eigenlijk, want het was een mooi ontwerp, getekend door de Amerikaan(!) Raymond Loewy, beroemd van het Coca-Cola-flesje. Opa had een bijzondere smaak!

Het was een heerlijke lange zomer met veel zonnige dagen op het strand en spelen in het Amelandse bos onder de vuurtoren.
Gisteren liet ik in mijn nieuwe vakantie serie over Alanya al een plaatje zien van een boekentent met de naam Ameland en die betreffende vuurtoren(KLIK).

Na de vakantie op Ameland moest ik afzwemmen voor mijn A diploma en dat heb ik natuurlijk makkelijk gehaald… Ik kan me nog herinneren dat heel vroeg voor school aan moesten les zwemmen in Sneek en dan was het vaak nog erg koud in het buitenbad….
Daarna krijgen we nog de FFF( Ferieniging Foar Folksformaken) feesten(KLIK). Een lokaal dorps feest met versiering van straten en spellen in het centrum. Hieronder is dus een foto van ons versierde huis te zien waarmee je een straat prijs kon winnen…

Met de auto van opa naar het strand en nog een bijzondere auto ook dus !(klik groot)

 

Opa en oma en mijn broertje en ikzelf bij de caravan op Ameland..(klik groot)

Mijn broertje bij de auto om in te pakken want ook aan deze vakantie kwam een einde!(klik groot)

Afzwemmen voor mijn A diploma in het buitenbad van Sneek. Met keren aan zwemmen eerst…!(klik groot)

En dan 2 minuutjes met je vingertjes boven water houden en je bent geslaagd….(klik groot)

Dus dat was ook een vlag momentje waard natuurlijk met de zwemtas.(klik groot)

Voor de FFF feesten de hele voortuin versierd, maar helaas geen prijs mee gewonnen…!.(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Dia’s deel 18

  1. Renesmurf zegt:

    ja, toen zomers nog zomers waren! Ha, dat zijn ze nu ook wel natuurlijk, maar de tijd bakt er wat van!

  2. oma zegt:

    Ha Jager,

    Gelukkig kon jo opa toen nog volopgenieten.
    De Moskvitch 408 is voor mij een onbekende auto, maar ik was ook nog maar 10 in 67.
    Afzwemmen, heb er heel wat moeite voor moeten doen, B ging makkelijker.
    Leuk de tas met vlag, je was tenslotte geslaagd. oma

  3. Heerlijk weer die nostalgische foto’s. ga eerdaags de zolder opruimen en ben benieuwd wat ik tegen ga komen in allerlei oude doosjes en zakjes.

  4. Lady Troy zegt:

    Foto:

    Filmpje:

    https://www.facebook.com/video/embed?video_id=534172953285458%22

    Mijn Forum en Mail maatje Nellie
    uit Venray
    wordt 17 Juni 2013
    100 jaar

    Iedereen vraagt aan haar:
    Hoe word je 100 jaar?
    Antwoord van Nellie:

    Waar ik 100 jaar mee werd,
    is natuurlijk de vraag
    die ze allemaal wel stellen.
    Ha haaa
    In vrede leven, met iedereen,
    en elke dag
    een borreltje, zeg ik dan aan ze.
    En ik denk,
    dat mijn computer hobby, er
    ook aan mee werkte, en nog steeds
    en door mijn al jaren,
    vaste vrienden,
    er mee!

    Voor het filmpje
    Druk op de foto
    en daarna onderaan
    links, op de start pijl
    en geluid aan zetten.

    Fijn Weekend wens ik je.
    Groetjes en knf. van Lady Troy

Geef een reactie

