Tomb Raider 2013 deel 1

De DvD hoes van Tombraider 2013. Ik heb hem niet want ik heb de game via Steam gedownload(klik groot)

Dit weekend heb ik hem dan eindelijk gekocht via de online game dienst Steam(klik voor de deals nu). Deze had de zogenaamde zomer aanbiedingen van games en Tombraider 2013 was voor 75% korting aan te schaffen.
Dus in plaats van de normale prijs van 50 Euro was de game nu ineens 15 Euro en dan wordt het de moeite waard!

Ik heb de game nu 2 avonden gespeeld en moet zeggen dat het ouderwetse Lara Croft gevoel toch wel weer terugkomt. Natuurlijk is het grafisch veel mooier als vroeger op de playstation 1 waarop ik het eerste deel op speelde.

Het verhaal speelt zich echter nog voor al ie delen af en laat Lara in haar jonge jaren als beginnend avonturier zien die al moeite heeft met het doden van een konijntje of een hert maar uiteindelijk een echte killing machine wordt.

Lara strand samen met een aantal mede passagiers op een eiland waar veel mysterie hangt. Ze zijn op zoek naar een Zonnegod en die lijken ze ook wel te vinden maar er zit veel meer historie achter.
Geleidelijk leer je steeds meer skills en krijg je betere wapens en vindt je allerlei voorwerpen net zoals in voorgaande delen maar dan toch wel weer een stap mooier.

De jonge Lara ziet er toch wel nog een stuk anders uit dan de voorgaande delen maar vechten, klimmen en springen kan ze nog steeds als de beste want hier op dit eiland blijkt ze de smaak van het avontuur te pakken hebben. Hieronder ook een afbeelding van hoe Lara er in deze game uitziet.
Er zit ook nog een stukje online gameplay in dat ik nog maar 5 minuten heb gespeeld en dat zag er ook leuk uit maar ik maak ik de single player af en dat is al leuk genoeg om te doen! Dus later volgt er zeker nog meer en dan over de online gameplay en de rest van het verhaal.

Mijn single player stats online te vinden bij Square Enix…Ik heb al 10 konijntjes gedood..AAhhhh(klik groot)

Grafisch is de game prima, maar mijn pc kan nog wel meer geweld aan!!(klik groot)

Brandende gebouwen, wolven, pistolen, achtervolgingen, toch weer een beetje de oude Lara terug!(klik groot)

Het nieuwe gezicht van Lara of eigenlijk het gezicht van voordat ze bekend zou worden..(klik groot)

Lekkere hoogte verschillen dus veel klim en glij werk waardoor je soms hard te pletter valt…(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Game Reviews en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Tomb Raider 2013 deel 1

  1. Hans zegt:

    Steam hoor ik hier ook regelmatig voorbij komen.
    het oude gevoel komt terg zeg je, 10 jaar terug dacht ik hoor, hadden de jongens haar levensgroot als kartonnen model staan. Hans

  2. Hans zegt:

    WP is e als Tomb Raider, je krijgt ze niet klein. Hans

  3. Renesmurf zegt:

    ja, dat geld, het is maar net wat je er voor over hebt en wat het waard is natuurlijk!
    En je vermaakt je er uitstekend mee! Leuk om te weten allemaal.

  4. Ziet er weer grandioos uit, maar neem aan dat je met dit weer even niet speelt.

Geef een reactie

