Vakantie Alanya 2013 deel 9

Deze zatte Mexicaan kwamen we s’avonds op de weg terug altijd tegen! (klik groot)

Vandaag de laatste foto aflevering van  deze serie terugblikken over onze vakantie naar Alanya van 4 tot 12 juni 2013. Maar over 2 weken maken we een nieuwe serie vanaf Kreta..

Dit zijn dus de laatste plaatjes uit Turkije van dit jaar maar we gaan er vast nog wel vaker naar toe.
Als we weer gaan dan wordt het weer ergens in het voorjaar want dan zijn de temperaturen in Turkije nog aangenaam want die 40 graden zoals nu en in de zomer is me wat te warm..

Klik voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8.

Deze keer zien we mijn benen voor de laatste keer, maar ook de badmeester of barkeeper of hoe je hem ook moet noemen. We zien ook een kameel vandaag en een moskee met reclame voor de toeristen om toch maar moslim te worden.
Verder zien we hoogwater in Duitsland berichten in de krant terwijl wij de voeten droog hebben en een heerlijke sish kebab stoofschotel. We sluiten af met een foto uit de bus terug naar het vliegveld met een uitzicht op de ondergaande zon en de indrukwekkende bergketens op de achtergrond.

Het was een prima relaxed vakantie in Turkije en Alanya beviel ons prima. Bier is dan wel wat duur, voor de rest is het er gezellig met aardige, soms iet te opdringerige mensen.
Ik heb vroeger vaak gezegd dat Turkije mij niet echt trekt maar dat was uit ervaringen van mijn dienst tijd. Ik heb het nu echt meegemaakt en ben wel van mening veranderd. Turkije is een mooi land maar wel voor het voor of najaar want dan kun je er echt van genieten zonder de hitte van de zomer.

Mij benen na acht dagen jaren Turkse zon, ze zijn nu bijna nog net zo bruin….(klik groot)

Een kameel kwam ik tegen op mijn hardloop route, dus even snel een plaatje maar je moest er eigenlijk voor betalen…(klik groot)

Laatste strand dag, in het midden de strand barkeeper waar je eten en drank kon bestellen maar ook degene die de bedjes en parasols opzet… (klik groot)

Moskee met een lichtkrant in meerdere talen met boodschappen om je toch over te geven aan het moslisme!!(klik groot)

Oei, hoogwater in Duitsland, zandzakken voor de deur, maar gelukkig niet op het strand!!…(klik groot)

Een Sish kebab soort stoofschotel, het was errugh lekkuh!!..! (klik groot)

Op de weg terug naar het vliegveld van Antalya, de onwerkelijke achtergrond was nog wel een foto waard…!!(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Alanya vakantie 2013 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Vakantie Alanya 2013 deel 9

  1. Hans zegt:

    Een zatte Mexicaan is wel ver van huis.
    Turkije heeft natuurlijk de positieve kant van het toerisme ontdekt.
    mooie benen weer.
    Het eten en de laatste foto komen bekend voor.
    Je hebt een mooie vakantie gehad en nu op naar Kreta. Hans

  2. Lekker idee he nog maar en paar weekjes afwachten.
    OT Ook hier helemaal komkommertijd hoor en moeilijk om blogs te blijven vullen 🙂

  3. Hans zegt:

    Heb nog even nagedacht, mar volgens mij is dat de witte moskee, vlakbij het strand. Hans

  4. Suske zegt:

    mijn collega pakistaan is in de ramadam en probeert me van het nut en de voordelen van islam uit te leggen. daar ik traag van begrip ben laat ik het maar voor wat het is.
    fijne vakantie alvast.

Geef een reactie

