Dia’s deel 22

Mijn opa met mijn neefje op schoot voor de grote sinterklaas pop met cadeaus….(klik groot)

We gaan weer even terug in de tijd en vervolgen mijn dia serie met plaatjes van voor dat ik op de wereld kwam.

Deze serie is nu al 22 delen lang en ik ben er nog niet klaar mee want we zitten nu in het jaar 1970 en over 2 jaar wordt ik geboren en gaat deze serie nog door naar het jaar 1974 alwaar het eigenlijk verder gaat met deel 1 van deze serie.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21.

We gaan dus verder vanuit het jaar 1969 naar 1970 en vieren sinterklaas, kerst en de verloving van mijn ouders. Deze keer komen vooral de opa en oma van mijn vaders kant in beeld maar ook mijn moeder op Ameland want daar kwamen ze toen ook al.
Mijn moeder kwam er al heel lang en er woonde ook familie dus vandaar dat Ameland steeds weer terugkomt in mijn series.

Sinterklaas werd bij mijn opa en oma van mijn moeders kant altijd gevierd met een grote sinterklaas pop en daaronder de cadeaus, zoals hierboven ook is te zien. Zo zouden ze het nog vele jaren vieren want ik heb het ook een aantal malen mogen meemaken….

Mijn moeder is aan het bloemen plukken. !(klik groot)

Mijn oma en mijn vader op de foto aan het poseren….(klik groot)

Mijn opa staat buiten en mijn oma binnen aan het poseren voor de toen nog nieuwe camera!(klik groot)

Mijn moeder krijgt of geeft een cadeau aan mijn oma en opa kijkt verveeld toe lijkt het….!(klik groot)

Bij mijn andere oma wordt gekeken naar een pop, waarvoor weet ik niet….(klik groot)

De verloving van mijn ouders wordt met de familie gevierd en opa brengt een toast uit…(klik groot)

Mijn moeder op het strand van Ameland aan het jongleren….(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Dia’s deel 22

  1. Hans zegt:

    Mooie herinneringen Jager.
    De andere oma, staat precies als een oma zoals ik mijn oma ken.
    toen was met tevreden met de kleine dingen en waren gelukkig. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de weblog http://logbankje.nl

  2. RenéSmurf zegt:

    Wat is dat toch prachtig mooi zo he. Hoe ouder de foto`s zijn hoe interesanter ze worden, en deze heb je toch maar mooi gered uit de vergetelheid!

  3. Hans zegt:

    Toch lijk je het meest op je moeder. Hans

  4. Suske zegt:

    mooie herinneringen. goed dat men dat allemaal kan bewaren via digitale apparatuur.

Geef een reactie

